Betreft eventuele tuchtprocedure van mijn burgemeester

inina
Topic Starter
Berichten: 311

Betreft eventuele tuchtprocedure van mijn burgemeester

#1 , 28 apr 2016 08:18

Ik zou willen weten of een burger die ernstig geschaad werd door discriminatie van de burgemeester in functie en door diezelfde burgemeester in functie van advocaat, oneerlijke procedures moest ondergaan voor de rechtbank van eerste aanleg en uiteindelijk voor het Hof van beroep veroordeeld werd tot het betalen van alle gerechtelijke kosten, met bijkomende ernstige financiële en andere schade tot gevolg vermits alle vorderingen voor bouwschade veroorzaakt door bouwmisdrijven, ongegrond werden verklaard

In deze procedure(s) werden gemanipuleerde en valse bewijzen in de inventaris, gebruikt als basis voor de synthesebesluiten en de motivatie van de rechter in het Hof van Beroep te Antwerpen. Het eindarrest werd dus uitgesproken omwille van vriendjespolitiek vanwege de burgemeester ten voordele van een corrupte mede-inwoner aannemer/bouwpromotor welke bouwmisdrijven en bouwschade heeft veroorzaakt.. De schadevorderingen werden ongegrond verklaard en geïntimeerde (in de rechtbank van eerste aanleg eiser) werd veroordeeld tot het betalen van alle gerechtskosten.

Terwijl dit eigenlijk een stafdossier had moeten zijn, maar dat door het parket naar de burgerlijke rechtbank voor behandeling werd doorverwezen.

Ik vraag me nu af of er een tuchtprocedure kan worden opgestart , voor dit discriminerend optreden van de burgemeester ten aanzien van zijn inwoners waardoor tegelijkertijd ook zeer ernstige financiële schade werd veroorzaakt aan alle mede-eigenaars van het betreffende appartementsgebouw. art 6 EVRVM en art 1 van de grondwet.

Ik vraag me af of deze discriminatie mogelijk ook tot het afzetten uit de functie van burgemeester zou kunnen leiden, zo ja waar en door wie moet zulke procedure dan worden gevoerd? Kan zulke vordering door schepenen en gemeenteraadsleden van de gemeente worden geëist ?? Of kan een slachtoffer van deze praktijken als gewone burger, zulke vordering ook vragen aan het college of zelf opstarten? voor welke rechtbank moet dit dan gebeuren? of kan dit ook interen in de gemeente? Kan een klacht ingediend bij de Hoge raad voor de Justitie hier ook toe bijdragen?

graag ontving ik zeer spoedig tips van lezerd op dit forum over hoe ik met dit probleem kan omgaan. Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 apr 2016 08:58

Door hier meerdere topics te openen over hetzelfde onderwerp zal je niet sneller antwoorden krijgen; integendeel.

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#3 , 28 apr 2016 09:48

Mava 105 ; ik hoef van u ook geen antwoord laat het aub aan mensen die wel willen reageren op mijn vraag! het juridisch forum is er voor iedereen en niet alleen voor advocaten zoals u.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 apr 2016 10:30

Ben helemaal geen advokaat, en heb dat ook nooit beweerd. Ben wel een drukke lezer op dit forum, en het is zeer vervelend als je steeds maar weer dezelfde poblemen ziet opduiken van een zelfde TS maar dan onder een andere titel.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 28 apr 2016 10:43

Ik heb hier reeds op geantwoord!!!!
Eiser is VEROORDEELD! Punt uit.
U hebt dus verloren met andere woorden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 apr 2016 11:02

Topic gesloten, je moet idd geen meerdere berichten over hetzelfde schrijven.

En ik ben ook geen advocaat, wel een moderator die bepaalt wat wel en niet kan op het forum. Arrogant gedrag hebben we niet nodig.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”