Gezocht: voorbeeld discriminatie op de huurmarkt

NaomiP
Topic Starter
Berichten: 1

Gezocht: voorbeeld discriminatie op de huurmarkt

#1 , 09 feb 2016 17:55

In het kader van mijn opleiding vastgoed ben ik momenteel bezig met het schrijven van mijn bachelorproef over 'Discriminatie op de private huurmarkt'. Om een kwalitatief onderzoek te kunnen voeren ben ik op zoek naar mensen die al eens te maken gehad hebben met discriminatie wanneer ze een woning wensen te huren. Ik denk dan vooral aan discriminatie op basis van origine, inkomen, seksuele geaardheid of handicap. Ik zou graag het verhaal horen van huurder die zich ooit gediscrimineerd voelden. De verhalen zullen volledig anoniem gebruikt worden in mijn werk. Alsook de plaats, etc wordt volledig anoniem gemaakt.
De interviews zullen me helpen om een betere kijk te krijgen op de discriminatie in de private huurmarkt. Ik vind dat praktijkvoorbeelden een grote meerwaarde zijn aan mijn werk.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding