bedelgeld

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

bedelgeld

#1 , 10 jan 2016 17:54

een vraagje,

stel dat ik geen inkomen hebt, totaal geen cent.
mag ik bedelen op straat of is dat ook in het zwart ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 10 jan 2016 18:02

Straatartiesten moeten ook hun inkomsten aangeven.
Anders is het zwartwerk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2016 18:26

Straatartiesten moeten ook hun inkomsten aangeven.
Anders is het zwartwerk.
Ik denk dat bedelen toch nog iets anders is dan voor je plezier muziek gaan spelen op een plein.

Tot voor enkele jaren was dit zelfs verboden, stond gelijk met landloperij, ik geloof dat dit nu toegelaten is in veel steden.

En ik denk dat het voor een normaal mens het geen plezier kan zijn om te staan of zitten bedelen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 10 jan 2016 19:29

En bovendien, als je denkt: komaan ik speel niet slecht gitaar, laat ik een beetje muziek maken om een centje rond te halen. Weet dat in bepaalde steden je ook nog een straatmuziekexamen moet afleggen. Meestal zijn dat de medewerkers van het kabinet van de schepen van cultuur die dan beoordelen of wat je doet aanhoorbaar is. en dan krijg je een toelating. zo is het toch in Brussel :-)

WP002
Berichten: 1479

#5 , 10 jan 2016 19:53

Meestal zijn dat de medewerkers van het kabinet van de schepen van cultuur die dan beoordelen of wat je doet aanhoorbaar is
Met reden.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 10 jan 2016 22:45

Zolang u zich aan het gemeentelijk politiereglement houdt mag dat.
In onze gemeente zijn de gebieden aangegeven waar het niet mag ( bestuurlijke aanhouding en GAS boete).
Evenmin mag het op de rijbaan - fiets pad of kruispunten. En ook op alle plaatsen waar het op dat ogenblik overlast zou betekenen.
OCMW is het normale kanaal voor leefgeld.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”