Hengelsport ook voor invaliden

Everard
Topic Starter
Berichten: 18

Hengelsport ook voor invaliden

#1 , 12 jul 2015 09:37

Hoi allen,

Bij deze voel ik me eens verplicht zich te richten toe jullie allen.
Betreffende hengelsport en gelegenheid voor invalide personen. Momenteel bezit ik over een vis verlof voor de openbare wateren in Belgie.
Maar dan nergens is er een platform voorzien om u rolstoel te kunnen plaatsen aan de openbare wateren! Niet vergeten ik heb een vis verlof gekocht van 48 Euro om de hengelaars te steunen kon ook één gekocht hebben van 12 Euro. Nu ik heb de dienst Natuur en Bos aangeschreven om mijn beklag te doen over geen bereikbare plaatsen om er te hengelen.
Ik kreeg een schrijven terug dat er momenteel nergens plaatsen voorzien zijn voor invalide personen, enkel de koolhofput in Nieuwpoort, daar zijn er enkele plaatsen voorzien, maar deze mogen ook in gebruik genomen worden door wel en gezonde mensen ... geen probleem. Natuurlijk een kijkje weest nemen hinder, je moet je auto achterlaten op een parking een 200 tal meter van de vijver dan op een bijna onbegaanbare aardeweg en nog eens door het hoge gras, niet vergeten dit als karper visser heel veel materiaal . Steeds heb ik een begeleider nodig om mijn materiaal ter plaatse te brengen. Wat blijkt die plateau zijn bezet en in in gebruik van andere hengelaars. Dan maar eens een kanaal bekeken om er te hengelen namelijk tussen Moerbrugge en Beernem langs het jaagpad. Om u te begeven via het jaagpad als invalide moet men dit aanvragen via de bovenschelde, dit duurt ongeveer een 9 tal weken . Juist om daar te mogen hengelen ... gelukkig was ik ik kreeg de toelating en natuurlijk ernaar toe om te hengelen, we komen daar toe en wat blijkt het zit er boem vol met hengelaars langs het jaagpad en ook op een strook waar het verboden is te betreden met bromfiets en wagen. Bij navraag aan sommige hengelaars die daar zitten krijgen ze nu en dan controle van politie om te kijken dat ze in orde zijn met vis verlof maar verder geeft de politie geen bezwaar dat ze daar vissen in de verboden zones. Enkele dagen schrijf ik de bovenschelde aan met deze melding van inbreuken, echter een 7 tal weken nu ... geen schrijven terug.
Dan maar eens op naar het Provincie domein T'veld in Ardooie heel mooie vijver maar een 600 tal meter van de vijver moet je de wagen parkeren op een parking. Dus die afstand eens verkend op een vijftig tal meter van de vijver staat er een cafetaria waaronder een wagen geparkeerd van de uitbaatster/ter met een zee van ruimte aan parking. Dan ook maar meteen Natuur en Bos aangeschreven om de toelating te krijgen als invalide om mijn wagen naast de uitbaatster/ter te mogen plaatsen ... Een schrijven terug met als mededeling ... dat de deputatie daar zal over moeten beslissen ik wacht nu 14 weken op antwoord , onlangs die dienst opgebeld en kreeg als antwoord dat het momenteel heel druk is ... verlof periode enz... kreeg ook te horen dat de eerst volgende vergadering van de deputatie voorzien is op 16 juli 2015 maar dat men niet kon beloven dat mijn aangevraagde aan bod ging komen. Pffffff dan eens een brief en mail gestuurd naar de Minister van sport, uiteraard nog steeds geen schrijven of antwoord terug. Ben ik nu het slachtoffer van een samenloop van omstandigheden, wetten diensten en papierhandel alles is momenteel een pot nat ... die diensten kosten de staat heel veel geld en de ene dienst werkt niet met de andere. Hierbij vraag ik ook eens via deze weg, ik woon in West Vlaanderen als er iemand of familie een mooie prive vijver geeft met karper erin om er mij aub eens te laten in vissen , bij vangst van een karper neem ik een foto en zet de karper terug in water na vijf minuutjes dus en steeds verlaat ik opgeruimd maar hengelplaats. Ik kan ook in De Panne gaan hengelen op prive water met chalet voor een weekendje maar daar wordt er een kosten plaatje van 600 Euro voor gevraagd ... onbegrijpelijk ik heb die eigenaar aangeschreven om er eens gratis te mogen hengelen zonder gebruik van chalet .... pfff geen toelating ... vergeet niet dit is een vijver van 2 hectare groot. Je ziet maar gezond en wel, goed in je vel kan je overal naar toe, en hoe groter bandiet je bent hoe meer je ze met rust laten , denk ik.
Hierbij laat ik jullie nog weten dat je als invalide best de kant van het jaagpad neemt , geen verkeer , ook geen vangrails. Langs de openbare wateren staan er meestal vangrails aan de zijden van hoofdwegen ...daar kan ik niet over met rolwagen.

Hopelijk krijg ik eens een respons op dit schrijven

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding