erkenning dochter die in thailand verblijft

olly
Topic Starter
Berichten: 2

erkenning dochter die in thailand verblijft

#1 , 02 dec 2014 23:27

Geachte,
Van 2010 tot 2014 heb ik,samen met mijn Thaise vriendin in Cambodja gewoond waar we samen een goed draaiende guesthouse uit de grond hebben gestampt. Ben niet getrouwd met haar. Op 1 april 2011 is onze dochter geboren in phnom pheng,cambodia.
Wij hebben haar geboorte aan de Thaise Ambassade gemeld en hebben een thais paspoort verkregen. Mijn dochter heeft mijn achternaam.
In april is het nml het hoofdseizoen en door de drukte heb ik het volledig over het hoofd gezien om mijn dochter te erkennen in het Belgische consulaat te phnom pheng.
Dit moet in de eerste 30 dagen na de geboorte gebeuren.
In februari 2013 ben ik door de Cambodjaanse politie gearresteerd geweest voor een moordzaak waar ik niets mee te maken had. Het is de Belgische regering nml Karel de Gucht die eurocommissaris was samen met Buitenlandse zaken die mij uit deze benarde situatie heeft gehaald.
11 maanden later was ik terug vrij.
De Cambodjaanse autoriteiten hebben alles,maar dan ook alles van ons afgepakt zo ook alle officiële documenten zoals geboorte aktes van onze dochter.
Mijn vriendin en dochter zijn nog steeds in Thailand en zouden graag naar belgie komen.
Nu wil ik mijn dochter vanuit Belgie erkennen via de Thaise ambassade in Bangkok en ik beschik niet meer over de documenten.
Die kan ik alleen in cambodia verkrijgen maar ik mag het land niet meer binnen.
De Belgische Consul in Cambodja raad mij aan om via een Cambodjaanse advocaat mijn documenten terug te vragen. Veel geluk daarmee zou ik zeggen.
Het komt er op neer dat ik mijn dochter niet kan erkennen in Belgie en daardoor ook de Belgische nationaliteit voor mijn dochter niet kan aanvragen en daardoor kunnen ze ook niet naar belgie komen.
Ik heb mijn kind en vriendin 1.5 jaar niet meer gezien en dit ongewild.
De Belgische regering heeft mij uit de gevangenis geholpen daar het voor hen ook duidelijk was dat ik er ben ingeluisd.
Ik had maar op tijd moeten zijn met de erkenning van mijn dochter,dat weet ik,maar dat ik nu ongewild van mijn kind gescheiden word door een document kan ik niet vatten,zeker niet nadat wat de Belgische regering voor mij gedaan heeft en beter dan wie ook weet uit wat voor een situatie ik kom.
Wat kan ik hier tegen doen?
Heb al verschillende dingen gelezen op de site van DVZ.zoals dit..[url]http://www.diplomatie.be/islamabadnl/default.asp?ACT=5&content=28&id=31&mnu=31

Mvg,
Olly :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 02 dec 2014 23:43

Uw vriendin kan toch de nodige documenten opvragen in Cambodja of in Thailand?

olly
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 13 feb 2015 22:57

Uw vriendin kan toch de nodige documenten opvragen in Cambodja of in Thailand?
We hebben geen documenten meer. Belgie heeft een geboorte akte nodig voor de erkenning. Mijn vriendin en ik zetten geen stap meer in Cambodia. Ik mag er trouwens niet meer binnen. Wou weten ofdat we een dna test kunnen aanvragen. Zij vanuit de Belgische Ambassade in Bangkok en ik vanuit Belgie?
Thankx.

Reclame

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”