Naar buiten brengen van iets via een blog

Franciscus
Berichten: 38596

Re: Naar buiten brengen van iets via een blog

#16 , 16 sep 2014 22:25

Gaat uw echtgenote een juridische confrontatie aankunnen... Pv wegens laster en eerroof ... opletten uw echtgenote heeft geen wettig bewijs meer.
Verhoren door politie - herverhoren enz correctionele RB ... beroep... zo bent u al enige jaren zoet en enige duizenden € armer aan advocatenkosten - RPV - schadevergoeding aan tegenpartij.
Depressie - stress - discussie enz

Als u naar de rechtbank kon gaan om ten gronde over de feiten te kunnen gaan zou ik zeggen doen.

Persoonlijk zou ik in zo'n zaak eerder via psycholoog en hulpgroep verwerken en deze deskundigen hun raad opvolgen.

Maar gezien we uiteraard de ganse zaak niet kennen - is dit advies ook vrijblijvend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#17 , 16 sep 2014 22:37

Persoonlijk zou ik in zo'n zaak eerder via psycholoog en hulpgroep verwerken en deze deskundigen hun raad opvolgen.
Het naar buiten brengen van het verhaal gebeurd juist op advies van haar psycholoog. Zij het welliswaar in een andere vorm, zij had oorpsronkelijk voorgesteld om een open brief naar haar broers en naar haar moeder te sturen.

Mijn vrouw stond op dat moment hier weigerachtig over, maar nu - een jaar later - is ze van gedachten veranderd.
Gaat uw echtgenote een juridische confrontatie aankunnen... Pv wegens laster en eerroof ... opletten uw echtgenote heeft geen wettig bewijs meer.
Daar kan ik vrij eenvoudig op antwoorden: neen. De aanklacht op zich kan ze nog aan, maar een confrontatie met haar stiefvader, of zelfs gewoon maar haar moeder? Neen...
Verhoren door politie - herverhoren enz correctionele RB ... beroep... zo bent u al enige jaren zoet en enige duizenden € armer aan advocatenkosten - RPV - schadevergoeding aan tegenpartij.
Depressie - stress - discussie enz
Allemaal zaken waar ik me erg veel zorgen om maak. Zij? Ze gelooft echt dat geen enkele rechter er een zaak van gaat maken als hij eenmaal haar volledige verhaal gehoord heeft....

Franciscus
Berichten: 38596

#18 , 16 sep 2014 22:53

Een rechter zal uiteraard naar haar verhaal luisteren maar datgene wat ze beweerd kan of mag ze niet meer bewijzen.

Strafwet artikelen 443 en volgende geven een reeks misdrijven aan die een strafbare inbreuk vormen op het privé-leven, de reputatie of de eer van een persoon. Dit zijn : laster, eerroof,
belediging, lasterlijke aangifte, kwaadwillige ruchtbaarmaking.

Laster: iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting, zonder dat men erin slaagt het wettelijke bewijs ervan te leveren, terwijl de wet het leveren van het bewijs veronderstelt. Bijvoorbeeld: men verwijt iemand dat hij een diefstal heeft gepleegd, zonder hiervoor het bewijs te leveren.

Eerroof: iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting, zonder het te kunnen bewijzen.

Gezien de feiten verjaard zijn zijn ze dus ook niet meer vervolgbaar en zal de andere partij dus perfect kunnen zeggen niets van aan en onze naam wordt hier door het slijk gehaald door mijn ondankbare stiefdochter die mij nooit heeft aanvaard mijnheer/mevrouw de rechter... we eisen dan ook een schadevergoeding - ik ben psychisch gebroken door die vuige beschuldigingen en uiteraard dat u mijn stiefdochter veroordeelt tot het verwijderen van alle vuile leugens die ze over mij heeft geschreven en .....enz

Bespreek de zaal zoals reeds gezegd met haar psycholoog, psychiater enz enz .

Maar zorgen dat uw echtgenote in een juridisch steekspel verwikkeld raakt is geloof me het laatste wat ze nu moet overkomen ( cfr in mijn achterhoofd ook die andere zaak)

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#19 , 23 sep 2014 23:03

Mijn echtgenote is op dit vlak de rede voorbij...

De blog bestaat, het 1ste deel wordt klaargestoomd as we speak.

Ze wil naar niets of niemand luisteren, ze laat er zelfs heel herkenbare zaken in staan zodat zij die haar kennen weten dat het over haar gaat...

Stel: ze wordt veroordeeld.

Wie moet er eigenlijk betalen? (We zijn getrouwd met scheiding van vermogen & goederen)
Ik vrees ook hier voor te mogen opdraaien. :(

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 24 sep 2014 05:50

http://www.elfri.be/juridische-informat ... atige-daad" onclick="window.open(this.href);return false;

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#21 , 24 sep 2014 10:25

Wat is het gemeenschappelijk vermogen in mijn situatie dan?

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#22 , 25 sep 2014 13:29

De blog staat ondertussen online.

nijltjetweety
Berichten: 155

#23 , 01 okt 2014 17:08

Als er een proces komt in dit geval. En de vrouw is reeds in behandeling bij een psychiater. Dan denk ik toch aan 2 dingen. Kan je het proberen spelen op ontoerekeningsvatbaar (Ze is getroumatiseerd, geen journaliste).
En hoe zit het met die psychologe. Je vrouw is alle rede voorbij. Beroepsfouten?

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”