Geen Schuldsaldo verzekering voor Suikerzieken Type I

pvk10566
Topic Starter
Berichten: 9

Geen Schuldsaldo verzekering voor Suikerzieken Type I

#1 , 06 jun 2014 11:22

Ik was twee jar oud toen ik zware infecties in mijn oren kreeg...in de 60er jaren werd dat met kern-wapen-achtige-antibiotika behandeld. Een overdosis zorgde dervoor dat ik in een coma viel en met zware steroiden werd teruggebracht. Gevolg, mijn hormonen systeem was door mekaar geschud en mijn pancreas heeft het begeven, met resultaat: permanente suikerziekte. Heb toch altijd goed hiermee geleefd, heb zelfs veel aan sport gedaan toen ik een teenager was en zelfs mijn militaire dienst gedaan als sanitair. Als je mij ziet zou je het niet zeggen maar ik heb het nou eenmaal....wat ik erg vind, ook al ben ik gezond en mijn suiker onder controle, sportief, nogal actieve job enz enz ...ik krijg geen schuldsaldoverzekering voor mijn hypothecaire lening want ik zou eens aan mijn suikerziekte kunnen sterven in de volgende twintig jaar! Pure discriminatie! Het is niet alleen maar voor suikerzieken maar ook voor mensen die kanker gehad hebben maar totaal genezen verklaard zijn! Ik vind het erg dat zoiets mogenlijk is. Men praat veel over raciaale discriminatie, religieuse discriminatie en andere ...maar hierover kraait geen kip!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 06 jun 2014 11:39

En wat precies is de vraag?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 06 jun 2014 11:43

Er is hieromtrent een nieuwe recente wet:

De zogeheten wet Partyka, die ten laatste op 1/1/2015 in voege moet treden, houdt op meerdere vlakken een verbetering in. Bijvoorbeeld:
•verzekeraars moeten een weigering van de schuldsaldoverzekering of een bijpremie motiveren;
•de consument kan vaak in beroep gaan tegen de beslissing van de verzekeraar;
•als de bijpremie meer dan 125 % van de basispremie bedraagt (bijvoorbeeld meer dan € 225 indien de basispremie € 100 bedraagt), wordt het bedrag boven die drempel betaald door een solidariteitsfonds;
•de medische vragenlijsten mogen geen vragen over het privéleven meer bevatten (bijvoorbeeld over de seksuele geaardheid).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

pvk10566
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 06 jun 2014 12:07

En wat precies is de vraag?
Waarom is dit mogenlijk en waarom komt hier geen verandering in?

pvk10566
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 06 jun 2014 12:18

Er is hieromtrent een nieuwe recente wet:

De zogeheten wet Partyka, die ten laatste op 1/1/2015 in voege moet treden, houdt op meerdere vlakken een verbetering in. Bijvoorbeeld:
•verzekeraars moeten een weigering van de schuldsaldoverzekering of een bijpremie motiveren;
•de consument kan vaak in beroep gaan tegen de beslissing van de verzekeraar;
•als de bijpremie meer dan 125 % van de basispremie bedraagt (bijvoorbeeld meer dan € 225 indien de basispremie € 100 bedraagt), wordt het bedrag boven die drempel betaald door een solidariteitsfonds;
•de medische vragenlijsten mogen geen vragen over het privéleven meer bevatten (bijvoorbeeld over de seksuele geaardheid).
Interessant....dank u...maar hoe kan men in beroep gaan? De verzekering baseren hun beslissingen nog steeds op na-oorlogse formules. Hun motivatie is : Van Suikerziekte sterf je jong

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”