vals beschuldid en kinderen tijdelijk geplaatst bij de vader

stace
Topic Starter
Berichten: 17

vals beschuldid en kinderen tijdelijk geplaatst bij de vader

#1 , 30 apr 2014 17:36

hallo, ik ben nu al 2 jaar bezig met een zaak ivm met me 2 oudste kinderen. me moeder en ex hebben klahten neer eled over kindermishandeling en omdat me moeder nie akkooord ging dat ik nieuw relatie had en niet iedere da kwam naar haar zoals vroeger. achter 2 jaar onderzoek zijn we buitenvervolging gesteld dus we hebben niets mis daan.
maar de jeudrechter die de tijdelijk maatrelingen nam. ze zei no ook als de onderzoek terug kwam onschuldi dat ik me kinderen terug ging krijgen blijkbaar is dat ook geen waar want de consulent van de jeugdrechter is partijdig ze helpt me ex in alles ze heef niet alle informatie door naar de rechter en ik heb haar 2 weken geleden gebeld en ze belt niet terug ik zit nu al 6 maand met thuisbegeleiding vrijwillig aangevraagt om te tonen dat het hier wel inorde is bij ons en me thuisbegeleider snap ook niet dat de jeugdrechter me kinderen niet terug geef en ze weet ook niet wat te doen met die consulent van de jeudrechter want zij is ook overtuigt dat ze partijdig is en niet alles door eef aan de rechter.
als moeder heb ik toch rechten? wat kan ik doen voor klachten neer te leggen en waar. ik weet geen raad meer mee
als er iemand mij tips kan geven zou wel tof zijn want ik weet niet veel van gerecht en wat mijn rechten zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 30 apr 2014 17:45

Uw thuisbegeleiding zou beter GEEN oordeel geven over de jeugdconsulent want dat kan kan beschouwd worden als een ernstige beroepsfout.
Niets belet u echter UW advocaat opdracht te geven gezien om navraag te doen bij jeugdrechtbank
- waarom kinderen nog niet terug zijn
- een verslag van u bezorgen aan de jeugdrechtbank waaruit zou blijken dat niet ' alles' door de consulente zou doorgegeven worden.
- misschien uw thuisbegeleiding ook eens laten oproepen voor de jeugdrechter - maar mogelijk zal deze daar niet herhalen wat ze tegen u gezegd heeft.

stace
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 30 apr 2014 20:57

me thuisbegeleider is 1 keer mee geweest en ze heeft wel haar edact gezegt en hoe het gaat bij ons enzo. ik ben engels en me moeder heeft mij mee genomen toen ik klein was vanuit england en nu gebruiken die consulent en me moeder en me ex da tegen mij dat ik zelfde a doen zoals me moeder dat totaal niet zo is
me begeleider heeft ook brieven gestuurd naar de rechter ik heb deze brief ook gelezen en kopies van bij me advocaat.
ik snap niet dat ze zomaar nogkinderen weg kunnen houden wanneer je onschuld bewezen geweest is. op een van de vonnissen stond dat waar de kinderen verbleven er thuisbegeleiding moet zijn dat is dus bij me ex en hij krijg da nie die consulent heeft gevraagt aan hem voor dat en hij zeg dat het niet nodig is wanneer dat hij nooit keek naar zijn kinderen ik heb 4 jaar alleen voor gestaan allleen bevallen enzo van hun wanneer hij mij gewoon dag in da uit bedroog en hij komt over als de perfecte vader in hun ogen ik snap da echt niet dat dit ewoon allemaal kan gebeuren. ze zijn nu 7 en 4 jaar en de consulent heeft nu gezegt dat ze zullen vragen aan de kinderen waar ze willen wonen ze zijn toch nog te jong daarvoor?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 30 apr 2014 21:36

Moeilijk om op afstand advies te geven.
U hebt in elk geval een advocaat.
Er moet wel een reden geweest zijn dat kinderen geplaatst werden..
Volledig uit de lucht gegrepen ????
In DAT geval zeker met uw advocaat gaan praten.
Kinderverwaarlozing is een strafbaar feit dus zouden er door politie PV's opgesteld moeten zijn.
Als dat zo is hebt u inzage in die stukken en kan uw advocaat die al of niet weerleggen.

stace
Topic Starter
Berichten: 17

#5 , 30 apr 2014 21:59

ik ben in 2011 nieuw relatie aangegaan en dit ston me moeder niet aan ze had hem niet zo graag me oudste dochter was 2 en zei papa tegen hem en me moeder heeft op haar gescheld
en dan natuurlijk stond het haar niet aan dat ik na 18 jaar terug contact had met me papa. ze heeft hem beschuldigd van me zoon te misbruiken en dat hij gekend is bij interpol dat hebben de politie onderzocht en ze zeiden dat hij niet gekend is maar dat zij wel gekend is voor kidnapping :) ik heb heel tijd niet gegaan naar haar toen dat ik en me vriend een kind verwachte ik ging niet naar haar met dat ze niet akkoord was met me relatie en de contact met me papa en en dat ik zwanger was en ze heeft dan ook klachten neer gelegt dat ik en me vriend mijn oudste dochter mishandelde de politie belde me op op me gsm om te zeggen dat ik met me 2 kinderen naar de politie bureau moest komen ik heb dat gedaan ik wist niet dat die klachten van me moeder enzo kwam en ze hebben gezegt dat ik moest kiezen de kinderen bij iemand laten die ik vertrouwde of dat ze naar een pleeggezin gingen ik heb gezegt dat ze naar me moeder mocht met dat hun vader nooit achter hun keek en nu wil hij dat wel doen omdat hij ook geen alimentatie wil betalen hij wil er onder uit 2 jaar onderzoek we zijn allemaal buitenvervolging gesteld omdat ze niets geloofde ervan en lik dak ook altijd zei dat er niets gebeurd is. maar tijden die onderzoek moesten we naar de jeugdrechter die de tijdelijke maatregelingen nam tot de beslissing van de raadkamer en ze zei dikwijls naar me ex en moeder als de onderzoek terug komt buitenvervolging dat er niets is dat de kinderen rechtstreeks terug naar de moeder ga en de buiten vervolgstelling is uitgesproken 2 april deze jaar en nu zeg ze dat ik nie mag verwachten hun leven onderste boven te doen en van de ene plaats naar de andere te steken. het logica zit er nie in in die 2 jaar zijn ze van mij naar me moeder van me moeder naar de zandberg 3maanden en dan van daar naar hun vader. het is echt belachelijk

stace
Topic Starter
Berichten: 17

#6 , 30 apr 2014 22:02

ik ben te weten ekomen dat me moeder achter alles zat toen ik inzage deed in het dossier toen de onderzoek voorbij was

stace
Topic Starter
Berichten: 17

#7 , 30 apr 2014 22:37

kan ik aanvraa doen voor een andere consulent?

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 30 apr 2014 22:41

Met uw advocaat bespreken, dit is iets dat u beter niet zelf doet.
Als u de aangegeven elementen door tegenpartij wil weerleggen dan moet u dit juridisch maar ook tactisch en strategisch.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”