Advocaat tegenpartij uit valse en tergende beschuldigingen

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Advocaat tegenpartij uit valse en tergende beschuldigingen

#1 , 18 sep 2013 13:15

Ik heb al geruime tijd een gerechterlijk geding wegens onbewoonbaarheid huurwoning tegen de verhuurder.
enkele maanden terug is er van dezelfde verhuurder een tweede huurwoning onbewoonbaar verklaard.
de advocaat van de tegenpartij beschuldigd me nu dat ik die huurders zodanig heb opgejut en ik de pers ingeschakeld heb zonder enig bewijs stuk, wat hoegenaamd niet zo is hen die mensen nooit ontmoet of gesproken.
kan ik hier ergens klach tegen indienen
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 18 sep 2013 13:20

Waar verteld hij dat?
In de rechtszaal?

Uw advocaat laten reageren....

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 18 sep 2013 15:22

Dit staat schriftelijk in zijn VERVANGENDE SYNTHESECONCLUSIE
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 18 sep 2013 16:02

Dan zal de tegenpartij dat wel tegen hem verteld hebben zeker.
Punten een voor een laten weerleggen en de bewijzen vragen van zijn beweringen.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 18 sep 2013 17:00

of je de andere huurders nu gesproken hebt of niet, onbewoonbaarheid wordt uitgesproken door de gemeente in samenspraak en op rapport van het gewest... misschien dat de verhuurder deze ook ineens kan dagen.

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 20 sep 2013 08:14

“Art.452.Vóór de rechtbank gesproken woorden of aan de rechtbank overlegde geschriften, geven geen aanleiding tot strafvervolging wanneer die woorden of die geschriften op de zaak of op de partijen betrekking hebben. Lasterlijke, beledigende of eerrovende tenlasteleggingen die aan de zaak of aan de partijen vreemd zijn kunnen aanleiding geven hetzij tot een strafvordering hetzij tot burgerlijke rechtsvordering van de partijen of van derden.”(8 juni 1867 Strafwetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Carpe-Diem
Berichten: 3

#7 , 08 mei 2014 17:02

j.demoor, dus als de tegenpartij herhaaldelijk mijn nationaliteit ter sprake brengt, alsook de nationaliteit van mijn echtgenoot, om te intimideren, dat ik , noch mijn echtgenoot binding hier in België heb, en dus " valse intenties heb" en op de vlucht zal slaan, kan dit geïnterpreteerd worden als discriminatie?

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”