rechtbank maakt fouten

jozef1
Topic Starter
Berichten: 44

rechtbank maakt fouten

#1 , 30 apr 2012 15:45

waar kan ik ergens terecht als de handelsrechtbank zelf fouten maakt, nl. ik wordt uitgenodigd op de rechtbank om op een maandag te verschijnen, daar aangekomen staat het niet op de rol. Er wordt me gezegd dat ik naar huis kan gaan. Bij het naar huis rijden, wordt het ondertussen op de rol gezet en wordt ik veroordeeld bij verstek.
Ik weet ondertussen wel dat een deurwaarder een dag voor de verschijning dit op de rol moet laten zetten. Deze heeft dit niet gedaan, wel heeft de deurwaarder dit op de dag zelf ingediend en de griffier heeft dit dan ook nog eens eventjes laten liggen. Dus de deurwaarder heeft fouten gemaakt, op de griffie hebben ze fouten gemaakt. Kan ik dan nergens terecht om klacht neer te leggen, want als dit verder gaat ben ik letterlijk alles kwijt, tot mijn huis toe.
Ik dank U vriendelijk voor uw spoedig antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jozef1
Topic Starter
Berichten: 44

#2 , 30 apr 2012 17:38

Wat ik ondertussen wel weet is het volgende :"De zaken worden op de algemene rol ingeschreven uiterlijk de dag vóór de zitting waarvoor de dagvaarding is gedaan (art. 716, 1e lid, Ger.W). Deze bepaling is op straffe van nietigheid voorgeschreven. Ik kan dan ook ter griffie vragen om het dossier in te zien, maar in de praktijk zal dit weinig veranderen aan de situatie. Die situatie is dat ik dan (normaliter) bij verstek zal worden c.q. zijn veroordeeld, en dat ik dus verzet zal moeten aantekenen tegen het vonnis.
Dus ik weet dat ik verzet dien aan te tekenen.
Wie kan mij een tekst bezorgen zodat ik verzet kan aantekenen zonder advocaat. Of wat dien ik te doen. De financiële middelen zijn door deze situatie in extremis zeer beperkt.

jozef1
Topic Starter
Berichten: 44

#3 , 01 mei 2012 22:30

Kan of durft er iemand een antwoord te geven, gezien dit vrij dringend is

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mei 2012 23:26

Werd er al een vonnis uitgesproken? U moet toch eerst weten wat er uitgesproken werd.
Als een vonnis bij verstek uitgesproken werd moet u verzet aantekenen. Dit moet met een gerechtsdeurwaardersexploot;
Ga met het verstekvonnis naar een gerechtsdeurwaarder als u geen advocaat wil raadplegen.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”