Loket bediende onbeschoft en luisterd niet

xonic
Topic Starter
Berichten: 2

Loket bediende onbeschoft en luisterd niet

#1 , 10 apr 2012 13:38

om het verhaal kost te maken
mevrouw X is ambtelijk geschrapt wegens naar buitenland gegaan en was ID kaart kwijtgeraakt
bij vremdelingen zaken en bevolking gegaan alles geregeld binnen 4 weken krijgt ze haar IDkaart terug.
20 dagen later brief dat ze terug ambtelijk geschrapt is.
naar kwartier agent gegaan die zegd naar bevolking krijg je papiertje da je naar hiet moet komen en alles is geregeld.
naar de bevolking gegaan
krijg ik een zeer onbeschofte loketbediende die niet eens papieren wou over lopen.
ik was er pas en ze beschuldigde mij van te liegen.
vraagt ze
heb je rijksregister nr? 'ja'
hebt u siskaart? 'ja, staat allemaal in de papieren'
dan kan ik u niet helpen.

wat tokelen op haar pc en zegt ze dat ze toch naar vreemdelingenzaken moet gaan.
ze zei zelfs niet wat wel nodig was of welke papieren ik wel nodig had.

de vraag is kan ik die bediende aanklagen?
zo ja hoe en welke stappen moet ik ondernemen? bij wie moet ik terecht ermee.

MVG
X.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 11 apr 2012 15:32

Heeft betrokkene de Belgische nationaliteit?
Aangifte gedaan van verlies?
Terugkrijgen van identiteitskaart is niet hetzelfde als op een bepaald adres wonen.
Dienst bevolking of dienst vreemdelingen?

En waarvoor ga je klacht indienen?
Misschien wat duidelijkere uitleg.

Meestal heeft de gemeente/stad een ombudsdienst of klachtenbureau...

xonic
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 11 apr 2012 16:52

Heeft betrokkene de Belgische nationaliteit?
Aangifte gedaan van verlies?
Terugkrijgen van identiteitskaart is niet hetzelfde als op een bepaald adres wonen.
Dienst bevolking of dienst vreemdelingen?

En waarvoor ga je klacht indienen?
Misschien wat duidelijkere uitleg.

Meestal heeft de gemeente/stad een ombudsdienst of klachtenbureau...
de ID-kaart in kwestie is een redelijke ingewikkelde zaak waar mevrouw X naar Brussel zal moeten gaan om daar alles te regelen.

De klacht is tegen de loketbediende die zeer onvriendelijk was en niet eens de moeite deed om te kijken op het laatste blad waar alles netjes uitgelegd stond.

bedankt voor u antwoord ik zal langs de ombudsdienst gaan.

MVG X.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 12 apr 2012 19:08

Inzake de inschrijving en dus de schrapping .... indien betrokkene daar niet kan worden aangetroffen er geen belangen heeft en dit is vastgesteld ( meermaals) door een kwartierinspecteur wordt er een voorstel ambtelijke schrapping gedaan.
Het terug verkrijgen van een ID staat daar los van.
Dienst Vreemdelingen of is het wonende in Brussel?

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”