Help, ik wordt gediscrimineerd door mijn burgemeester

inina2
Topic Starter
Berichten: 1

Help, ik wordt gediscrimineerd door mijn burgemeester

#1 , 07 apr 2012 21:42

Beste mensen,

Ik ben het slachtoffer van discriminatie in een rechtsprocedure voor de rechtbank van eerste aanleg én in mijn gemeente, omdat de burgemeester zijn mandaat van burgervader combineert met het optreden als advocaat van mijn tegenpartij in een burgerlijke zaak voor de rechtbank van eerste aanleg,

Deze procedure handelt over bouwovertredingen en bouwschade in mijn in 2009 in opbouw aangekocht appartement waarin de burgemeester zijn cliënt verdedigt welke alle verplichtingen van de stedenbouwkundige vergunning aan zijn laars heeft gelapt, ten voordele van zijn achter mijn eigendom gelegen BVBA waarvan hij eigenaar/zaakvoerder is. En niettegenstaande ik een document bezit waarop de secretaris van de gemeente en de eerste schepen stellen dat "de vergunninghouder (=de verkoper) verplicht is om de wetten en decreten van deze vergunning te volgen," Vind de burgemeester en de aangestelde gerechtsdeskundige dat de kosten voor herstel wat te hoog zouden uitvallen voor de aannemer, waardoor herstellingen niet hoeven te gebeuren en ik dus maar met de schade en bijvoorbeeld een illegale rioolaansluiting (= betalen 530€ boete) moet blijven zitten.

Ook de aangestelde gerechtsdeskundige heeft na de expertise een oneerlijk en partijdig verslag opgemaakt in het voordeel van cliënt van de burgemeester, maar vermits de de aangestelde expert wordt aanzien als deskundige, zal dit waarschijnlijk onvoldoende of niet door de rechter worden aanvaard, al heb ik met behulp van het binnenlands bestuur een Pro Justitia ontvangen die deze overtredingen bevestigen en het verslag van de deskundige ook tegenspreken, maar dit P.V werd dadelijk geseponeerd.

Ik diende reeds klacht in bij het binnenlands bestuur, de stafhouder van de rechtbank, comité P, en schreef naar allerlei ministers o a Minister Turtelboom maar overal krijg ik als antwoord "wij zijn niet bevoegd om op te treden tegen de burgemeester." ofwel kom er gewoon geen antwoord. Mijn financiële schade voor dit oneerlijk deskundigenonderzoek en het ereloon van mijn advocaat liep reeds op tot 17.000€

Ik dacht nochtans dat wij in een rechtstaat leefden met gescheiden machten maar ik heb daar totaal niets van gemerkt. Integendeel,

In de rechtbank speelt er blijkbaar achter de schermen een machtige politiek mee en als je niet van de juiste partij bent, ben je de sigaar, of je nu in je recht bent of niet. Begrijpe wie begrijpe kan, voor herstel van je rechten en schadevergoeding moet je normaal toch op de rechtbank terecht kunnen is het niet???.

Ik ben nog steeds op zoek om mijn geschonden rechten te kunnen opeisen en bovendien schadevergoeding te kunnen bekomen voor de bouwschade welke me werd aangedaan.

Indien er iemand onder u is die me hierbij een hint kan geven via dit forum of privé dan zou ik hiervoor zeer dankbaar zijn. Mijn dossier is dan ook beschikbaar ter inzage.

Inina2

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 apr 2012 11:44

Je spreekt hier over een appartement en een illegale rioolaansluiting, waarvoor jij een boete moet betalen.
Een appartement is toch onderdeel van een appartementsgebouw, met meerdere mede-eigenaars. Worden zij dan ook allemaal beboet, (via de VME) of bent u het alleen? Was er al een voorlopige en/of definitieve oplevering met de bouwpromotor?
Een tip: binnen een paar maanden een andere burgemeester kiezen.

Rikke
Berichten: 2

#3 , 28 apr 2012 06:05

Hallo,

Ik weet wat dit betekent gediscrimineerd worden door de overheid (gemeentebestuur) en zijn aangelanden die zich dan verbergen
achter allerlei wetten en zich laten bijstaan door politieke aanhangers en bevriende media.

Het verhaal (in 't kort):

Naast onze woning wordt er een aantal jaren geleden zomaar een paar voetbalvelden met accommodatie aangelegd door de gemeente
zonder openbaar onderzoek noch stedenbouwkundig aanplakking. Dus wij hadden in geen enkel geval de kans om enige weerstand te
bieden. De gemeente is bovendien slechts eigenaar geworden van dit terrein nadat wij er gebouwd hadden. Sinds 2005 worden deze
terreinen intensief gebruikt iedere avond (behalve maandag) in de week en ook tijdens het weekend. Gevolg een onuitstaanbaar lawaai
en diverse overlast van geparkeerde auto's, vuil,...
Ons gezin heeft er vastgestelde medische gevolgen van en de kinderen leermoeilijkheden. Bovendien zijn er sindsdien zeer regelmatig
spanningen in het gezin die stilaan leiden tot een breuk in ons samenzijn. Ik ben mijn job en inkomen (was zelfstandige) kwijtgeraakt door de verschillende depressies (het verlies loopt reeds op tot om een paar 100.000 Euro's).Ik ben ook niet meer in staat om steeds helder te denken door de medicatie die ik moet nemen en heb dan ook maar een job moeten aannemen die ver onder mijn vroeger inkomen ligt. Mijn echtgenote dient inmiddels ook medicatie te nemen voor een sterk verhoogde bloeddruk.
Wij hebben alles gedaan(tientallen brieven, gesprekken, ...) om een minnelijke schikking te treffen maar er was geen enkele toegift door de gemeente.
Dus dan maar als laatste oplossing de rechtbank met alle financiële gevolgen.
De rechtbank geeft ons gelijk dat er door de intense activiteiten overmatige burenhinder is en stelt een gerechtsdeskundige aan om een oplossing te zoeken. Ook wordt aangenomen dat onze medische klachten voortvloeien uit de hinder van de sportpleinen.

De gemeente en de voetbalclub weigert dit en gaat in beroep met als drogreden dat dit vonnis een gevolg kan hebben voor heel België . Van onze gezondheidsproblemen en mogelijke verregaande gevolgen van de psychische en fysische spanningen trekt men zich niets aan.
Democratie waarbij de overheid de rechten en belangen van iedere burger moet respecteren .... Pure discriminatie ja.
Gezien het gerecht hier met jaren werkt zal het de komende jaren een hel zijn voor ons om hier te wonen en een mogelijkheid om te verhuizen zit er niet in gezien al onze centen in de woning steken en deze nagenoeg onverkoopbaar is.
Dit haalt onze levenskwaliteit ver onderuit. Zal onze weerstand voldoende zijn om hier geen domme dingen te doen, een subjectief gegeven.

De politiek is een wereld op zich die zichzelf dient ten laste van de modale burger.


Een geluk dat er door het internet plaatsen zijn waar men zijn verhaal en de frustratie kan achterlaten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 28 apr 2012 12:44

Los van de grond van de feiten.
Iedereen heeft recht om de rechtsmiddelen te gebruiken die er zijn.
De rechten van ieder persoon moeten gerespecteerd worden. Dat wil dus ook zeggen dat ALLE rechtsmiddelen mogen en kunnen gebruikt worden.
Het Hof van Beroep en mogelijk ook Cassatie zullen er voor zorgen dat ook uw rechten niet geschaad worden.
PS als de burgemeester hier vermenging van belangen zou doen..... daar kan de rechtbank toch op reageren?

Rikke
Berichten: 2

#5 , 28 apr 2012 18:55

Ja de rechtbank zal uitspraak doen in 2014 ... en wachten tot dan zal zware gevolgen hebben voor gezondheid en werk. Men merkt ook wel op de firma waar ik werk dat ik niet altijd met mijn hoofd erbij ben, men heeft begrip voor mijn situatie maar mijn evaluatie dit jaar was vrij negatief dus ontslag zit er in en ik ben ouder dan 50 ....
Ik heb vertrouwen in de rechtbank (zij hebben immers als enige een menselijk gelaat getoond) maar het zit me ten zeerste dwars dat het gemeentelijk machtsapparaat zelf nog niet de moeite doet om de situatie te komen ter plaatse evalueren erger nog .... (ik ga hier niet uit de doeken doen wat ik bedoel gezien ik geen bewijs heb).
En wat de burgemeester betreft, die man laat geen medezeggenschap toe. En voor wat die vermenging van belangen betreft, probeer maar eens een bewijs voor te leggen ... een voetbalploeg bevoordelen met 200 leden tegen 4 leden van een gezin ... subjectief of objectief ? Dit worden nog zware jaren waarbij alleen de veroorzaker van de feiten zijn pleziertje zal hebben en zijn ding mag blijven doen, frustrerend. Wij hebben dan ook besloten om nu zware schadevergoedingen (kunnen bewezen worden) te eisen.

Chaccamacca

#6 , 09 aug 2014 17:42

Zelf een advocaat horen zeggen gelijk hebben is één zaak en gelijk krijgen is een andere zaak.
Gevolg, 0% vertrouwen in het gerecht.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”