vakbond

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

Re: vakbond

#16 , 24 dec 2011 20:21

Heb al mails gestuurd en een paar telefoons gedaan naar die vakbond.
Geen antwoord op mails en de telefoon gewoon inhaken.
Nu kan ik niet anders dan mij wenden tot de Ombudsdienst

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#17 , 25 dec 2011 10:21

Een vakbond is in principe een FEITELIJKE vereniging.

“Art.1101.Een contract is een overeenkomst waarbij een of meer personen zich jegens een of meer andere verbinden iets te geven, te doen, of niet te doen.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

De leden betalen lidgeld en de vakbond levert hen prestaties,ook al gebeurt dit stilzwijgend.

Vakbond en leden zijn aldus wederzijds contractueel gebonden. Sommige vakbonden publiceren hun prestaties (http://www.acv-online.be/het_acv/Lid_wo ... hetacv.asp" onclick="window.open(this.href);return false;)

“Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun WEDERZIJDSE toestemming of op gronden door de wet erkend...”(B.W.).

Bij het sluiten van de overeenkomst,m.a.w. bij het lid worden,kan de vakbond bepalen hoe die overeenkomst kan herroepen worden.

Bij ontbreken van zulke bepaling geldt voornoemd art.1134 en kan uw vakbond u niet eenzijdig schorsen, uitsluiten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#18 , 25 dec 2011 13:53

Bovendien heeft een gepensioneerde afgevaardigde van deze vakbond mij bedreigd met spam en inzage genomen in mijn vertrouwelijk dossier

Reclame

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#19 , 25 dec 2011 14:07

Ik sta met mijn rug tegen de muur want zij beantwoorden geen mails of telefoon
en tot wie moet ik mij dan melden

Franciscus
Berichten: 38617

#20 , 25 dec 2011 14:43

En wie heeft een vertrouwelijk dossier de bank of de vakbond?
Gepensioneerde afgevaardigde .... hoe kan die toegang hebben tot een vertrouwelijk dossier?

De vakbondssecretaris op arrondissementsniveau misschien?

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#21 , 25 dec 2011 15:33

In zijn mail schrijft hij: ' Ik ben een sinds geruime tijd gepensioneerde die zich belangloos inzet voor de gepensioneerde leden, alsook is hij nog voorzitter van de controlecommissie financien alsook secretaris van deze commissie. Daarbij ook nog vrijwillig medewerker bijde Juridische Dienst van de vakbond. Hij zegt tevens dat ik reeds meerdere maanden zelf op laakbare wijze mijn lidmaatschap heb opgezegd. Wordt het niet tijd dat ik eens zelf in de spiegel moet gaan kijken. Jij kent mij niet maar ik jou wel. Hij wenst nog op te merken dat verdere emails als spam zullen verwijderd worden en je onmiddellijk zullen teruggestuurd worden'.
Bij mijn bank staat de betalingsopdracht nog altijd geactiveerd. Laatste betaling op 02/05/2011. Op geen enkele wijze heb ik mijn lidmaatschap opgezegd anders zou ik wel de opdracht bij de bank hebben stopgezet.

Franciscus
Berichten: 38617

#22 , 26 dec 2011 16:29

En voorzitter en secretaris?? raar.
verdere mails dus u stuurt mails?
Zoals gezegd eens contact opnemen met de arrondissementeel secretaris of voorzitter.
Ben jezelf ook gepensioneerd?

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#23 , 26 dec 2011 16:46

zij sturen ook mails en ik beantwoord die en inderdaad ik ben gepensioneerde

Franciscus
Berichten: 38617

#24 , 26 dec 2011 21:52

En wat zegt de algemene arrondissementele voorzitter?

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#25 , 26 dec 2011 22:10

die ken ik niet maar wel het hoofdbestuur van de vakbond en war moet ik die voorziter vinden

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#26 , 26 dec 2011 22:16

het arrondissement Dendermonde is wel groot en ik ga die daar vinden !

Franciscus
Berichten: 38617

#27 , 27 dec 2011 19:17

In uw ledenblad, uw gewestelijk secretariaat
of op internet zo bv: ( als voorbeeld)
http://www.vlaamsabvv.be/offices/kantoo ... pen.htm#53" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens die gepensioneerde vakbondsafgevaardigde is dat een gepensioneerde die vroeger afgevaardigde was of de afgevaardigde van de gepensioneerden?

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#28 , 28 dec 2011 17:07

dat is een gepensioneerde afgevaardigde die zich belangeloos inzet voor de gepensioneerden! met al zijn functies eerder genoemd

Franciscus
Berichten: 38617

#29 , 28 dec 2011 22:01

een afgevaardigde werk in een organisatie ( privé of publiek).
Indien hij op pensioen gaat is hij geen afgevaardigde meer.
Hij kan in een vakorganisatie dan ook lid worden van de 'gepensioneerden bond'.
Dat hij dan ook aan gegevens van andere kan komen lijkt mij zeer raar.

Bemabbodd
Topic Starter
Berichten: 95

#30 , 30 dec 2011 18:28

heb het toch vernomen van hem welke functies hij die daar allemaal uitoefend en ' belangeloos ' als gepensioneerde !

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”