al dan niet grens overschrijdend bij een urine controle

Dylanastra
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

al dan niet grens overschrijdend bij een urine controle

#1 , 09 jul 2022 08:28

beste, ik had een vraag over een regel die volgens mij een klein beetje grens overschrijdend is. Ik ken iemand die in een forensisch centrum verblijft waar regelmatig een UDS word afgenomen. (urine onderzoek) dit word onder toezicht gedaan. de begeleider die toezicht houd staat bij de persoon in kwestie maar kijkt heel de tijd op de geslachtsdelen van de persoon. kan dit dan zomaar? de persoon in kwestie vind dit zeer gênant en grensoverschrijdend. nu stel ik de vraag of die persoon ergens een klacht kan indienen om dit te melden mocht dit grensoverschrijdend zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 09 jul 2022 11:50

Moest men het niet controleren, dan zou er mogelijk urine van iemand anders kunnen afgeleverd worden.

Mensen zijn vindingrijk in zulke zaken

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 09 jul 2022 11:54

Dat is standaard, men moet controleren dat er geen verborgen pompsystemen gebruikt worden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 10 jul 2022 16:09

Inderdaad stadaard. Iedereen van personeel kan controleren en idd is om fraude te voorkomen.
Weigering = positieve controle.
Antwerpen of Gent?
FPC zijn de twee instelingen waar geïnterneerden worden behandeld.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”