Discriminatie en pestgedrag in grote fitnessketen in Europa

Benjaplus
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Discriminatie en pestgedrag in grote fitnessketen in Europa

#1 , 05 jul 2022 20:34

Ik schets het even

Ik train al 10 jaar bij de grootste fitnessketen in Europa. U kan wel raden welke.

Ik heb vorig jaar 6 maand bij deze fitnessketen gewerkt tijden de volle corona pandemie. Echter beginnen daar de problemen.

Bazen zeggen zonder geldige covid ticket niemand binnen laten, buiten erna hiervan heb ik bewijzen als een bericht. Alsook toen was er nog reservering. 1 min te laat niet binnenlaten. Alsook als je iemand ziet zonder mondmasker hun aanspreken en als ze niet willen luisteren buiten ermee en stopzetten abonnement.
Zodoende voer ik dus ook mijn job uit. Echter heb ik verschillende klachten gekregen op hoofdkantoor van klanten, dus na 6 maanden liep mijn contract af en dit werd niet verlengd. Zodoende daarom. Echter ben ik ook 2 maal bedreigd, 1 maal fysiek geduwd en iemand die me op de parking stond op te wachten. Hun abonnement werd stopgezet.

Nu komt het beste, die ene persoon zijn vriendin was influencer voor deze fitnessketen, zij geeft het nummer van mijn regiomanager bewmachtigd en na 1 maand was deze persoon al terug. Deze persoon geeft zich geëxcuseerd en de kous was daarmee af. Omdat zijn vriendin influencer was en mijn baas de slechte reclame niet wou werd dit lid daarom binnengelaten.

De andere persoon waren met 2 zei wouden hun mondmasker niet dragen en ik werd fysiek geduwd zij zijn hiervoor ook de fitness ontzet en einde abonnement.

Ook tijden dat ik bij mijn werkgever werkte, waren er ook collega’s die niet gevaccineerd waren en zij kwamen elke dag sporten in de club, terwijl ik dan vooraan aan de balie moest vragen naar covidpassen scannen en paspoort vragen

Als ik hierbij klaag bij mijn overste word dit teniet gedaan, ik wist toen niet dat deze ervoor 5 jaar samen hebben gewerkt dusja daar heb ik in mijn eigen vlees gesneden.

Er waren elke maand problemen met uitbaten dit klopte nooit, maar echt elke maand e.

Hoofdkantoor deed er niet veel aan. Gevolg was dat ik eens een kwade e-mail heb gestuurd.

Na 1 maand gedaan te hebben bij deze werkgever hebben ze mijn abonnement stopgezet. Dit omdat ik met hetgeen wat hierboven allemaal staat niet blij mee was, en ook wat meer steun van mijn collega’s verwachtte. Om een lang verhaal kort te maken ik heb toen tegen mijn ex collega iets gezegd wat haar niet aanstond, ik heb me hiervoor ook meteen geëxcuseerd. Het was in orde zei ze en ze lachte naar me. Volgende dag wil ik sporten en ze hebben mijn abonnement stopgezet.

Als je daar nu eenmaal werk heb je die macht.

Na 3 maand in een andere fitness club te trainen, wou ik opnieuw naar mijn voormalige club gaan trainen degene waar ik heb gewerkt. Ik heb 4 middelen ondernomen om contact op te nemen met de club telkens geen gehoor. Dus over 2 weekeinde maak ik mij een nieuw abonnement aan. 2 collega’s verwelkomen mij van harte en zijn blij dat ik terug ben, dus ik blij alles in orde gekomen. De volgende, dag wil ik opnieuw sporten en een andere collega de vriend van het meisje die mij de club geeft ontzegt voordien. Zet opnieuw mijn abonnement stop, en zegt dat dit met de goedkeuring is van mijn vroegere regiomanager.

Zodoende vind ik dit dus pestgedrag. Want de leden die mij fysiek hebben bedreigd en geduwd weet ik uit goede bron dat deze daar nu terug al sporten in die club. Dus ik stuur naar hoofdkantoor en leg het verhaal uit maar daar word ik niet gehoord.

Ik zegde hun erbij dat ik mij gediscrimineerd voel omdat als ik klaarblijkelijk geen influencer ben of niemand dus bedreig van het werkend persooneel, ik blijkbaar dus niet terug in de gym mag trainen. Eigelijk dus zou ik moeten iemand bedreigen of meer volgers hebben op instagram en dan zou ik de club weer binnen kunnnen. Zo heb ik het ook in de e-mail gestuurd naar hoofdkantoor.

Echter vind ik dit discriminatie en aangezien ik ervoor al 10 jaar bij deze keten trainde voor ik er werkte en er toen nooit 1 probleem of opmerking was, dat er ineens nadat ik bij hun 6 maand heb gewerkt de club word ontzet.

Echt wil ik graag terug naar deze club. Kan ik dit eisen? Kan ik dit voor het gerecht trekken? Ik heb niets misgedaan zij zijn ooo verplicht van mij 1 st een schriftelijke waarschuwing te geven. Zij hebben dit echter niet gedaan en zomaar mijn abonnement stopgezet.

Ik heb verschillende e-mail van hun, waarop wat zij vragen als mij van werkgever ( aanspreken op mondmasker, te laat geen toegang, geen reservering geen toegang, geen geldig covid safe ticket geen toegang) ik doe dit en later zou dit de reden zijn om mijn contract niet te verlengen. Echter is dit enkel en alleen omdat zij hun wegsteken achter regels pas je die toe, en je gooit teveel leden buiten, dan kan je opkrassen.

Echter ook in volle corona heb ik nooit mondmasker gekregen van mijn werkgever. Toen ik dit vroeg, sorry er zijn er geen meer hij zal zijn eigen mondmasker van thuis moeten meebrengen.( heb ik e-mail van)

Ik zou graag terug gaan naar mijn oude club en dat ze mij gerust maken zoniet. Ben ik bereidt het voor het gerecht te trekken en zeg ik dat ze me discrimineren en pesten, aangezien ze de dag voordien 2 collega’s mij binnnenlaten en dz dag nadien de 3 mij buitengooit.

Mijn vraag: heb ik echter genoeg om hun, voor het gerecht te brengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 05 jul 2022 21:23

Dit is wel een hele boterham. Kan u het beperken tot de essentie?

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2022 22:54

Iets teveel testosteron langs alle kanten? Niet zo zeldzaam bij fitness jongens.

Sowieso kan je iemand niet verplichten om je (opnieuw) als klant te aanvaarden. Onderhandel dan ergerden over terugbetaling van abonnement dat al betaald werd.

Reclame

Benjaplus
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2022 15:41

Testosteron geeft er niet mee te waarden, dat is keyboardpraat.

Dus ik kan ze niet aanklagen omdat ze mij niet hebben voorzien van mondmaskers als ik voor hun werkte? De werkgever was hier toch verplicht om hierin te voorzien?

Alsook mensen die bij dit bedrijf werkten kwamen zo maar trainen zonder covidsafeticket, terwijl ik vooraan als een gek dan ieder lid moest controleren op een covidsafeticket en paspoortcontrole.

Maar alsook als zei een abonnement willen sluiten zijn ze verplicht mij per aangetekend schrijven, een brief te sturen dat hebben ze nooit gedaan.

Kan ik dit allemaal als argument gebruiken in de rechtbank?

Sorry ik heb een andere account gebruikt ik geraak niet meer op mijn ander account.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”