Recht op inzage tucht dossier

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

Recht op inzage tucht dossier

#1 , 24 dec 2021 19:09

Beste

Mijn zoon word beschuldigd allereerst voor het afsteken van bommetjes op school en een losse fiets wiel te hebben gegooid.
Door de directeur van school.
Hij heeft mijn 13 jarige zoon geschorst voor 10 dagen vervolgens verlengd en wil hem na school beraad van school af.
(Overigens zijn andere leerlingen maar 1 dag geschorst) ook vuurwerk.
Wat nu gaande is geweest, ik heb beroep aangetekend en beroep commissie is gedaan en daarin volgen zij met wat de directeur zegt.
Mijn probleem is.
1 ik heb aan begin van dit alles gevraagd aan directeur om tucht dossier in te zien via bericht telefonisch. Maar heb die nooit ingezien, ben genegeerd en heb gebeld naar school maar secatriaat geeft mij door dat de directeur zegt alles via een brief naar huis toegestuurd komt.
Ik heb emails gestuurd om mijn zorgen te uiten maar geen antwoord.. Verder weet ik en is dat bevestigd door meerdere leerlingen dat een een ander jongen verantwoordelijk is voor het gooien met de losse fietswiel tegen een deur aan.
Heb dit doorgegeven aan de directeur en die heeft er niks mee gedaan.Altans dat betwijfel ik. Voor de rest is directer naar mij toe nergens in op gegaan.
In een mom van 2 maanden tijd is dit allemaal voorgevallen en snel gegaan en niks is gecommuniceerd met mij.
Er is voor het beroep proces wel een gesprek geweest met de directeur maar die was er niet open.
Die zij enkel dat iemand mijn zoon heeft herkend en dat was het. Niet wie dat is of wat diegene precies heeft gezien of om wat vuurwerk het ging, maar dat niet alleen hij is ook verwarring gaan veroorzaken bij mij en mij overvallen ineens met dat leerkrachten ook vinden dat mijn zoon onwenselijk gedrag vertoont. Wat niet meer is dan katte kwaad als ieder ander leerling.
Niemand van leerkrachten hebben mij ooit geuit dat dat zo op 1 na 2 dagen voordat me zoon werd geschorst door directeur. Denk daar maar eens over na.
Een maand voor de schorsing van mijn zoon is er ook iets voorgevallen over een 2 tal leerlingen die een paal uit de grond hadden getrokken en een leraar hen had gezien maar omdat mijn zoon erbij stond had mijn zoon eerst straf ook ik moest naar directeur komen en die heeft geen seconde naar mijn mening gevraagd.
Want mijn zoon gaf ook aan aan de directeur dat ie niks had getrokken enkel de 2 andere leerlingen. Uiteindelijk na het navragen bij leraar en de 2 andere leerlingen heeft mijn zoon toen geen straf gekregen omdat hij enkel de paal terug legde terwijl de andere 2 die hebben getrokken. Nu is het zo dat dit al afgesloten was. Maar de directeur heeft dit incident terwijl hij wat er precies is gebeurt meegenomen naar het beroep proces om zo aan te geven dat mijn 13 jarige zoon onwenselijk gedrag vertoont.
Ik ben daardoor geshockt geweest.
Maar nu dus wat kan ik doen.
Beroep procedure is afgelopen.
Mijn zoon moet gedwongen naar ander school met al de 3 valse beschuldigen in zijn dossier. En laatste zint mij niet.
Want hij heeft niks gedaan.
Ik heb de bewijzen op mijn telefoon maar wat kan ik doen.(verklaringen en heen en weer berichten van directie die nergens op reageerde. En de leerlingen die hun fouten hebben toegegeven.
Enkel de jongen die met de fiets wiel heeft gegooid tegen de deur wilt dat niet zeggen. Terwijl andere leerlingen hem hebben gezien oa mijn zoon ook
Heb clb hiervan op de hoogte gesteld en zegt enkel het een moeilijke situatie vind.
Heb klachten commissie verteld en e-mail gestuurd hierover.
Maar wat kunnen zij doen voor mijn zoon.
Alvast bedankt voor de moeite en lezen van mijn verhaal.

Fijne Avond en feestdagen allen.
Life is a journey enjoy the ride.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#2 , 24 dec 2021 19:59

Is dat normaal dat een beroep commissie van de school na 1 dag al uit is over een situatie.
Ik vraag me af hoe men dit allemaal zou ervaren hebben als het om zijn kind ging. Ik kan nu uit ervaring vertellen dat het 1 van de vreselijkste dingen is om te zien hoe je kind van 13 jaar zo slecht behandelt en afgezet word.
Life is a journey enjoy the ride.

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#3 , 25 dec 2021 15:54

Mensen vertrouw nooit zomaar wat er gezegd word over je kind op school of maak niet uit waar. En volg je hart als ouder, laat niemand u ooit doen twijfelen aan je gezag als ouder uiteindelijk ken jij je kind het best. En wees neutraal en doe onderzoek en beroep je op je rechten om het tucht dossier in te zien! En zoek hulp via clb of andere instanties.
Om de waarheid te achterhalen.
Ik heb geleerd altijd de waarheid te vertellen zelfs als dat tegen je is.


Fijne avond en gezonde feestdagen allemaal.
Life is a journey enjoy the ride.

Reclame

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”