Racistische manager

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

Racistische manager

#1 , 26 jan 2021 10:57

Dag iedereen

Excuseer het veel posten, zijn een aantal vragen die al een tijdje in mijn gedachten rondlopen.
Op onze bedrijf hebben we een racistische logistieke manager, deze is niet onbeleefd of gemeen in real life, integendeel, maar op zijn facebook zijn er publieke posts die ver boven normaal zitten.

Anti-joden, anti-islamieten, anti-asielzoekers, noem maar op (en hoe extreem).
Als een logistieke manager is dit in mijn ogen ver van normaal.
Er is door iemand al een anonieme klacht ingediend maar hij is hier zelfs niet eens over aangesproken over hogere management.

Zelf voel ik mij ook geirriteerd door al de onnodige posts aangezien mijn familie ook islamitisch is.
Wat is de beste manier om hier verder mee te gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 26 jan 2021 11:03

Anonieme klachten worden vaak niet behandeld omdat je hiermee iemand kapot kan maken zonder repercussie bij valse klachten. Persoonlijk ben ik van mening dat als je iemand beschuldigt, je ook maar het lef moet hebben je naam er onder te zetten.

Logistiek manager lijkt mij ook niet meteen problematisch te zijn, als het een HR manager zou zijn is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Het beste lijkt mij hier de persoon blokkeren op Facebook, als hij inderdaad op het bedrijf niets verkeerd doet, gaat u er zo geen last meer van hebben. Als zijn posts van die aard zijn dat ze ingaan tegen de antiracismewet, kunt u dit ook altijd aan de politie melden.

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2021 11:11

Anonieme klachten worden vaak niet behandelt omdat je hiermee iemand kapot kan maken zonder repercussie bij valse klachten. Persoonlijk ben ik van mening dat als je iemand beschuldigd, je ook maar het lef moet hebben je naam er onder te zetten.

Logistiek manager lijkt mij ook niet meteen problematisch te zijn, als het een HR manager zou zijn is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Het beste lijkt mij hier de persoon blokkeren op Facebook, als hij inderdaad op het bedrijf niets verkeerd doet, gaat u er zo geen last meer van hebben. Als zijn posts van die aard zijn dat ze ingaan tegen de antiracismewet, kunt u dit ook altijd aan de politie melden.
Een anonieme klacht met fotobewijs heeft volgens mij natuurlijk veel meer geloofwaardigheid, zou normaal gezien toch voldoende moeten zijn om een persoon die dergelijke posts zet aan te spreken.

Het zijn wel posts die ingaan tegen de antiracismewet, op een zeer extreme manier. Blokkeren is altijd een optie maar in een bedrijf zitten waar je toch wel nog een paar jaar gaat doen en gewoon het gif te negeren lijkt mij niet echt de juiste oplossing, vooral niet als de persoon een leiding gevende positie heeft.
Wetende dat de Logistieke manager toch wel controle heeft over de persoon in 't logistieke gedeelte, kan altijd ontslaan met dringende redenen.

Reclame

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jan 2021 12:52

Als deze persoon ergens mee de wet zou overtreden, kan u dit altijd kenbaar maken aan de politie. Hoe een werkgever omgaat met wat een werknemer doet in de privésfeer hangt van werkgever tot werkgever af. U gaat zeer moeilijk hen hierin kunnen dwingen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jan 2021 16:26

U kan dit altijd melden aan facebook zelf. Zij zullen dan oordelen of deze gebruiker al dan niet moet geblokkeerd worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

cesto
Berichten: 324

#6 , 26 jan 2021 17:18

Meer dan dat wat Marcus Aurelius voorstelt, kunt u inderdaad niet doen, en, sorry, maar het zou ook niet de bedoeling zijn. U geeft zelf toe dat die man zijn taken op het werk op correcte en professionele manier uitvoert, en blijkbaar heeft hij u ook nooit iets gedaan. Als u een probleem hebt met die man zijn standpunten zit dat volledig los van uw werkrelatie met hem. Dat u kwaad bent op hem vanwege wat hij schrijft op zijn Facebook pagina hoewel hij geen aanleiding heeft gegeven tot problemen op de werkvloer, vind ik kinderachtig en ook gemeen.

Bezoek zijn Facebook pagina niet als u zijn posts niet leuk vindt, en beperkt u zich tot een professionele relatie. U hoeft geen vriend te worden van u logistiekmanager in uw privé leven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jan 2021 17:39

Ja face book is je enig middel, en die doen dit zeer snel, ik zit op een zeer grote groep, en wij hebben dagelijks meldingen dat een van de leden de regels heeft overtreden en gewist is, zeker voor racisme en verkeerd woord gebruik !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”