Belg met Braziliaanse vriendin

Diegebruiker
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belg met Braziliaanse vriendin

#1 , 20 dec 2018 02:46

Hallo,

Ik ben dus een Belg van 28 die enkele maanden terug een Braziliaanse dame ben tegengekomen van 32.
We hebben elkaar toevallig ontmoet en hebben sindsdien enkele keren afgesproken. Nu is zij echter terug naar Brazilie voor de feestdagen en aansluitend een Caimbridge studie te behalen.
Ze zou in februarie willen terugkomen naar hier. Ondertussen houden we dagelijks contact.
Toen ze nog in Brazilie werkte was ze lerares Engels. Ze hoopt dit te kunnen doen in Belgie.

Ik vraag me echter af wat onze mogelijkheden zijn. Kan ik haar bij mij enkele maanden laten intrekken? Ik heb namelijk een goed betaalde job en eigen woning, weliswaar met lopende lening maar toch. Kan zij Nederlands les volgen gedurende deze tijd?

Met vriendelijke groet,
Diego

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eefje07
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2019 20:52

Ze kan altijd als toerist drie maanden verblijven in België. Verder als je wil dat ze hier permanent blijft moet ze ofwel een visum gezinshereniging (visum D) aanvragen in de Belgische ambassade daar op basis van een huwelijk of wettelijke samenwoonst (check www.vreemdelingenrecht.be) . De procedure kan je ook opstarten in België maar dan moet ze dus eerst wel met een toeristenvisum naar hier komen en dan moet je 6 maanden wachten op een beslissing van de dienst vreemdelingenzaken.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 jan 2019 09:27

en dan moet je 6 maanden wachten op een beslissing van de dienst vreemdelingenzaken.
In die tijdspanne moet je garant voor haar staan voor mogelijke alle kosten

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”