Wettelijke samen wonen

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Wettelijke samen wonen

#1 , 21 sep 2018 12:46

Beste,

Mijn vriendin is van Ukrain. Ze heeft alleen een paspoort van Ukrain bij zich. We willen eerst officieel samenleven, zonder te trouwen. Na een jaar hebben we besloten om te trouwen.

Is het mogelijk om officieel samen live te solliciteren zodat ze in België kan blijven?


mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 21 sep 2018 12:50

Heeft enkel een toeristenvisum of een paspoort geldig als toerist.
Kan en mag hier dus niet blijven maar zal in Oekraïne bij de BE ambassade alle papieren moeten aanvragen.
Daarbij Oekraïne ligt niet in de EU.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 21 sep 2018 13:45

Beste,

Ze heeft een paspoort, maar ik denk dat ze geen geldige periode heeft om in België te blijven. Ze woont nog niet bij mij.

We hebben gedecimeerd om te trouwen, maar nu niet. Daarom dacht ik dat ze officieel bij me kon blijven als we samen naar het gemeentehuis gaan? Door het vereiste document van de ambassade te krijgen?

Anders zal ik haar aanraden om terug te gaan naar Oekraïne. En dan zal ik een huwelijksvisum aanvragen.
Possible?

mvg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 21 sep 2018 14:09

Ga langs de gemeente en vraag daar de nodige uitleg. Dan ben je van het begin met alles in orde.
https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... h_paspoort

Terug naar “Europees / Internationaal recht”