Tijdelijk verblijven

Alicia1997
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdelijk verblijven

#1 , 06 sep 2018 13:59

Dag allemaal,

Ik zit met een klein vraagje, sinds een tijdje heb ik een lange-afstandsrelafie met een jongeman uit Tunesië, we hebben geregeld dat hij in december naar België zou komen. Ik vroeg me nu namelijk af of het oke is als er gewoon een heen- en terug vliegreis geboekt wordt en hij gewoon bij mij op mijn kot in Antwerpen blijft overnachten voor een week? Zolang het mag van de kotbaas natuurlijk. Of moet hij echt ergens in een hotel verblijven?

Alvast bedankt, Alicia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 06 sep 2018 14:14

Neen, kan hier als toerist komen maar zal in Tunesië vermoedelijk visum moeten vragen.
Kans bestaat dat u een borgstelling zal moeten doen.
https://www.belgische-ambassade.com/Visum.php
In principe moet u dat melden bij de gemeente dat die persoon bij u verblijft.
Huisbaas heeft daar geen zeggenschap over.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 06 sep 2018 14:24

Moet dat echt?
Ik heb geregeld voor een week of zelfs iets langer Amerikaanse vrienden op bezoek. Nog nooit in mijn hoofd opgekomen dat ik daar iemand toelating zou voor moeten vragen.
Dat moest ik wel in de tijd van de koude oorlog toen een Poolse penne-vriendin bij mij kwam logeren.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”