Ergens ander wonen zonder te scheiden?

BMT
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Ergens ander wonen zonder te scheiden?

#1 , 22 aug 2018 17:12

Dag lezers,

Ik ga het verhaal heel kort houden. Ik, mijn broer en zus houden het moeilijk uit met de thuissituatie. Vroeger maakten onze ouders ook wel eens ruzie, maar nu is het dagelijks doordat mijn moeder een ziekte heeft opgelopen die haar mentaal veel frustraties oplevert over dingen die er niet meer echt toedoen. Toen we op vakantie waren in Vietnam, ondervonden we dat ze veel gelukkiger was met haar familie. Daarom gunnen we het haar eerder dat ze daar haar leven voortzet i.p.v. in een land waar ze de taal niet kent en aan alles waar onze vader mee te maken heeft, ergert.

Mijn ouders zijn nog getrouwd en ik zie ze niet gaan scheiden (door de cultuur). Ze zouden iets van 25 jaar getrouwd moeten zijn.
Wij, haar kinderen, zijn allemaal jongvolwassenen.
Kan een partner "permanent" ergens anders wonen zonder te scheiden? Ik neem aan van niet, want dan heb je schijnhuwelijken. Moeten ze eerst officieel scheiden voordat het verhuizen in gang kan schieten? (Of krijgen ze een ander statuut? Ik weet er niets van.)
Zijn er nog dingen die wettelijke gevolgen kunnen hebben?

Over andere oplossingen zoals uitpraten, een psycholoog hebben we ook al gedacht, maar kunnen we zo goed als uitsluiten.

Alvast bedankt voor jullie advies. :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 22 aug 2018 18:03

Niemand of niets kan ze tegenhouden.
Er wonen zoveel gehuwden al een half leven apart.
Dat heeft zelfs een naam: de feitelijke scheiding.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”