F+ Kaart reizen

Asad
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

F+ Kaart reizen

#1 , 11 jul 2018 15:03

Beste,

Ik woon in België, heb een F+ kaart (Duurzame verblijfskaart van een familielid van een burger van de Unie) en zou graag willen reizen naar Nederland voor 2 dagen. Ik zou graag al binnen 3 dagen al vertrekken en heb geen geldig paspoort of visum.
Mijn vraag is of ik met alleen mijn identiteitsbewijs in Nederland zou kunnen geraken, is dit mogelijk of moet u ook echt een paspoort hebben?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 11 jul 2018 15:09

Reizen als 'gewone' derdelander (...) Je kan naar een ander Schengenland, Bulgarije, Cyprus, Kroatië of Roemenië reizen en er gedurende maximum 90 dagen binnen een tijdvak van 180 dagen verblijven als je in het bezit bent van een geldig paspoort en een geldige elektronische vreemdelingenkaart.


bron: http://www.agii.be/thema/vreemdelingenr ... erdelander
"sowieso" schrijf je zo.

berenod
Berichten: 942

#3 , 11 jul 2018 15:54

Inderdaad, uw F+ kaart is enkel een verblijfsrecht, een visum zoals u wenst.
Niettegenstaande dit in België ook aanvaard wordt als identiteitsbewijs, is dit niet het geval in het buitenland, daar zal u uw paspoort (identiteitsbewijs) en uw F+ kaart (verblijfsrecht/visum voor de Schengenlanden) bij moeten hebben.

Reclame

berenod
Berichten: 942

#4 , 11 jul 2018 15:56

En let op, geraken zal u er altijd doen, er is geen identiteitscontrole aan de grenzen meer (of u moest vliegen), maar moest u in Nederland een controle krijgen, dan gaat u met een serieus probleem zitten indien u geen paspoort hebt.
Ook bij inchecken in een hotel wordt dit normaal gecontroleerd.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”