Verbouwing oude schuur en plaatsing paardenstal

Verona1967
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verbouwing oude schuur en plaatsing paardenstal

#1 , 11 apr 2018 11:28

Goedemorgen,

Huis gekocht in 2010 in Nederland, er was 75.000 euro beschikbaar op rekening voor de vervanging van de oude schuur en het plaatsen van paardenstallen. Hiervan is een auto aangeschaft en de overige 50.000 euro is gebruikt voor de verbeteringen ten behoeve van ex zijn schuur (zzp activiteiten), plaatsen paardenstal. Bij convenant is alles ten behoeve van zzp activiteiten toegewezen, verdeeld dus.

Bij onderhandse verkoop blijkt echter dat ex een tweetal extra hypotheken te hebben genomen voor nog meer dan dit bedrag. Mijn handtekening is vervalst en na opvraging van de rekening uittreksels blijkt ook nog eens dit geld niet enkel voor bouwmaterialen te zijn gebruikt, maar voor opleiding zzp activiteiten, aanschaf grasmaaier, zelfs online shopping & verzekeringskosten en een weekendje weg van deze hypotheken te zijn gegaan. U begrijpt, we zijn niet blij, want alle goederen zijn al via convenant verdeeld. De taxatiewaarde van het huis is ook absoluut niet de woz waarde, hier zit een verschil van 77.000 euro in, minder dus.

Wat me hierin stoort is dat de bank ook niets heeft gecontroleerd, zelfs geen officieel tussentijds taxatie rapport waaruit blijkt dat na de eerste extra hypotheek de waarde gestegen zou zijn.

Concreet de vraag of, en zo ja, hoe we dit met de bank moeten regelen.

Dan de vraag of het vervangen van een schuur (los van de woning) en het plaatsen van een paardenstal via een hypothecaire lening had mogen lopen? De overige goederen lijken me duidelijk niet geschikt voor een hypothecaire lening.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 11 apr 2018 11:36

Dat lijkt me iets voor de collega's van het Nederlands http://rechtenforum.nl/
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Verona1967
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2018 12:35

prachtig, iedere keer als we op google zoeken dan krijgen we .be terwijl ik toch voeg naar Nederland. Bedankt ga vraag op andere site zetten. keuzefilters, beter opletten, weet het

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 11 apr 2018 12:44

Als je in je zoekopdracht "site:.nl" toevoegt dan krijg je enkel nederlandse sites. (Met "site:.be" enkel belgische. ;-)

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 11 apr 2018 12:48

:D :D :D :D Wil toch zeggen dat het JF het goed doet.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”