domicilieren als internationaal student

mcherepa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

domicilieren als internationaal student

#1 , 08 apr 2018 20:49

Ik ben brits en zit nu al 3 jaar op kot in Gent. Volgend jaar zouden ik en twee vrienden een huis willen huuren omdat wij nog tenminstens 3 jaar te gaan hebben. Doordat mijn ouders nog in Engeland wonen blijf ik heel veel op kot en zou daarom veel liever in een gezellig huis wonen.
Als internationaal student weet ik wel dat ik kan domicilieren maar wat ik mij afvraag is wat de gevolgens daarvan zouden zijn. Ik ken veel Nederlanders die dit doen maar betekend dit dat ik mijn rechten in Engeland verlies? Woon ik dan officieel niet meer in Engeland of zou ik een domicili address in beide landen kunnen hebben? Ik zou ook graag weten wat de extra kosten zouden zijn bij een domiciliering, ik veronderstel dat ik dan extra verzekeringen zou moeten betalen als we een huis zouden huren? Hoe zit dit effectief in elkaar?
In Engeland is het allemaal veel eenvoudiger om zelfstandig een huis te huren... Ik ben heel verward en vind nergens online iets van een duidelijk uitleg.

Veel bedankt :)

Maria

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 08 apr 2018 21:09

Tja, misschien toch even bekijken hoe de brexit helemaal geregeld zal worden, want ik denk dat die beslissingen ook invloed kunnen hebben op je vraag.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 apr 2018 08:51

Als je een huis huurt met uw vrienden, zal je al zeker een brandverzekering moeten neem.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”