emigreren naar Duitsland als invalide

jOSKE VAN HIERE
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

emigreren naar Duitsland als invalide

#1 , 17 jul 2017 21:13

Beste leden
Een vraag. Ik zou naar Duitsland willen verhuizen. Ben 53 jaar, wonend in België, Belgische nationaliteit en reeds 10 jaar invalide wegens kanker en trek dus invaliditeit. Heb een grote grote affiniteit met Duitsland ( Vader beroepsmilitair geweest daar, zelf naar Duitse school geweest, zuster daar getrouwd en neven , nichten daar geboren ) Nu, als ik naar Duitsland verhuis, hoe zit dat met mijn invaliditeit? Ik zou dus daar een woning huren en mijn domicilie hier opzeggen. Heeft hier iemand raad, ervaring?
Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 18 jul 2017 00:19

Naar Duitsland verhuizen is geen enkel probleem. U moet gewoon aangesloten blijven bij een Belgisch ziekenfonds ivm uw invaliditeitsuitkering. In Duitsland gaat u dan met een formulier van uw Belgisch ziekenfonds naar eender welk plaatselijk ziekenfonds. Deze brengen alles in orde, zodat u ook in Duitsland een beroep kan doen op medische zorgen. Is op een kwartiertje allemaal in orde.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”