F+ kaart om naar Bulgarije te reizen met een verlopen internationaal Russisch paspoort

Filip Huygens
Topic Starter
Berichten: 7

F+ kaart om naar Bulgarije te reizen met een verlopen internationaal Russisch paspoort

#1 , 25 jun 2017 20:45

Beste lezers

We zouden graag in de maand juli een kennis gaan opzoeken in Burgas, Bulgarije met ons gezin. We deden dat enkele jaren geleden ook al en toen was er geen probleem.

Echter mijn vriendin waar ik wettelijk mee samenwoon heeft een F+-kaart en reist dus samen met mij naar een land dat nog geen Shengen zone is. Daarom liet ze vorige keer naast haar F-kaart haar Russisch internationaal paspoort zien om haar identiteit te bewijzen. Echter zien we nu dat dat paspoort 4 juli komende vervalt, en dus niet meer geldig is tijdens onze inreis op 11 juli. Ze heeft wel een Russisch paspoort dat nog wel geldt maar dat is een Russisch nationaal paspoort.

We hebben morgen een afspraak op het Russische consulaat in Antwerpen, maar een verlenging is niet mogelijk, en een aanvraag tot een nieuw document duurt 3 maanden.

Mijn vragen zijn dus;
-> Kan het Russisch nationaal paspoort gelden om haar Bulgarije binnen te krijgen?
-> Is er een andere manier om haar een geldig verblijf te gunnen in Bulgarije. Kan de Bulgaarse ambassade helpen? Schijnt wel dat ze hun telefoon daar niet al te snel opnemen.

F.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jun 2017 08:33

Best neem je contact op met de Bulgaarse ambassade.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”