verhuizen naar Dominicaanse Republeiek

linda van waes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verhuizen naar Dominicaanse Republeiek

#1 , 21 dec 2016 08:30

Geachte,
Ik overweeg om mijn pensioen te nemen en dan te verhuizen naar Dominicaanse Republiek. 1e vraag : Kan ik eerst voorlopig verhuizen en wat moet ik daarvoor dan doen ? 2e vraag : ik weet welke dokumenten nodig zijn om naar daar te verhuizen (lijst ontvangen van ambasade in Antwerpen). Op n forum raadt men echter aan deze papierwinkel door een advokaat te laten afhandelen. Kan n advokaat in Belgie dit doen of moet ik een advokaat ginder raadplegen daarvoor ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 21 dec 2016 19:59

Beste

Je kan best even googelen met "verhuizen naar Dominicaanse republiek"

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=69537.

Er komen dan nog wel meer sites boven waar lotgenoten elkaar vinden. Lijkt me dat je daardoor meer info vindt. Dit is een juridisch forum toegespitst op Belgisch recht. Je zal hier weinig waarschijnlijk iemand vinden die jou kan helpen.

Het lijkt me wel bijzonder zinvol om eefrst als 'toerist' een paar maand ter plaatste te verblijven vooraleer je definitief verhuist.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”