Vertrek buitenland met schulden

Therenegate
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vertrek buitenland met schulden

#1 , 14 dec 2016 13:21

Heb belgie ingeruild voor zwitserland.
Heb nog enkele schulden oa autolening, mastercard en ziekenbond ( een teveel uitbetaald door hen ).
Ik betaal deze correct af maar zijn er schulden met verjaringstermijn of waar ik vanonder kan??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 14 dec 2016 14:27

Bij mij weten niet ...Zwitserland heeft trouwens zowel met de EU als met de Schengenlanden een uitleveringsverdrag en een EAB wordt zo wie zo uitgevoerd.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 14 dec 2016 16:17

En vooral, komt u ooit terug naar België, zullen deze schulden door kosten en interesten gegroeid zijn naar een bedrag dat wel eens belachelijk hoog kan zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 14 dec 2016 23:01

Vraagje hoe geraakt u als inwoner in Zwitserland dit gezien hun zeer restrictieve toelatingspolitiek.
Of hebt u de dubbele nationaliteit?
Gezien overeenkomsten tussen EU en Zwitserland zal de deurwaarder daar dan ook wel langskomen met een Zwitserse annex aan het Belgisch vonnis.
Zorg dat alles betaald is of verder afbetaald wordt dan zal er geen probleem zijn.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#5 , 14 dec 2016 23:36

Dit forum is ten andere geen adviesplaats voor mensen die ter slechter trouw zijn
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”