advocaat Europees hof justitie

Atos
Topic Starter
Berichten: 72

advocaat Europees hof justitie

#1 , 30 sep 2016 10:50

Hoe kan ik een advocaat vinden die kennis heeft van Europees hof van justitie? Hof van Justitie (CURIA) en Hof van justitie van de Europese Unie (HvJEU)
Bestaat er een lijst van advocaten die kennis hebben hiervan?
Lukraak in het telefoonboek een advocaat uitzoeken heeft geen zin. Op het net had ik ook al zoekopdrachten voor" advocaat hof van justitie Europese Unie " maar ik kan niet echt iets vinden.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 sep 2016 13:43

Het is beter dat je zoekt op vlak van materie. De zoekopdracht die je nu ingeeft is bij wijze van spreken zoeken naar "advocaat vredegerecht".
Ook voor het HJEU worden allerlei zaken behandeld, van strafrecht tot sociaal recht tot intellectuele eigendomsrechten.

Kijk wat in België de betere kantoren zijn in de specifieke materie (bv via Legal500), ga vervolgens na of ze ervaring hebben met zaken voor het HJEU. De betere kantoren zullen je ook wel kunnen doorverwijzen naar een collega met ervaring.

Hou er rekening mee dat het geen lichte procedures zijn. Je zal een stevige raadsman moeten hebben.

Franciscus
Berichten: 38594

#3 , 30 sep 2016 14:05

Om van de rekening nog niet te spreken.
Doe steeds navraag wat de kosten en erelonen zullen / kunnen zijn en de termijn voordat er een uitspraak is.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 30 sep 2016 14:54

Om naar het Europees hof van Justitie te trekken denk ik dat je voordien in ons land alle rechtsmiddelen hebt doorlopen d.w.z. tot en met cassatie?

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#5 , 30 sep 2016 18:43

Om naar het Europees hof van Justitie te trekken denk ik dat je voordien in ons land alle rechtsmiddelen hebt doorlopen d.w.z. tot en met cassatie?
Ik denk dat je hier verwijst naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

Het Hof van Justitie van de Europese Unie kom je ook in andere "fases" tegen, bijvoorbeeld wanneer de rechter een prejudiciële vraag stelt mbt strijdigheid van een bepaalde nationale bepaling met het Europees recht.

Atos
Topic Starter
Berichten: 72

#6 , 03 okt 2016 21:37

Rechbank rechten van de mens kan 2 - 8 jaar duren voordat men de zaak behandeld. Wil uit naam van veel gedupeerden naar Europees hof, daar dagelijks veel slachtoffers bijkomen.
Zou er mogelijkheid bestaan dat de advocaat op % de zaak kan verdedigen?
Gaat over iets dat al jaren gaande is, waarvan veel mensen schade geleden hebben (emotioneel en financieel (5000- 10.000 eu) .
Gaat over +/- 75.000 slachtoffers

Franciscus
Berichten: 38594

#7 , 03 okt 2016 21:52

En wat is de reden???? 75000 slachtoffers ??????


Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#9 , 04 okt 2016 10:28

Rechbank rechten van de mens kan 2 - 8 jaar duren voordat men de zaak behandeld. Wil uit naam van veel gedupeerden naar Europees hof, daar dagelijks veel slachtoffers bijkomen.
Zou er mogelijkheid bestaan dat de advocaat op % de zaak kan verdedigen?
Gaat over iets dat al jaren gaande is, waarvan veel mensen schade geleden hebben (emotioneel en financieel (5000- 10.000 eu) .
Gaat over +/- 75.000 slachtoffers
Een zaak verdedigen puur op basis van percentage (pactum de quota litis) is voor Belgische advocaten verboden. Het ereloon deels laten afhangen van de uitkomst van de zaak kan wel.

Ik heb wel wat ietwat de indruk dat je hier in het wilde weg aan't slaan bent. Weet je wel waarvoor de internationale rechtbanken bevoegd zijn? 75.000 slachtoffers? Voelen zij zich allemaal gedupeerd?

En het helpt inderdaad om iets minder vaag te zijn. Waarover gaat het? Wie zijn de slachtoffers?

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#10 , 04 okt 2016 10:39

Hou er rekening mee dat de advocaten die pleiten voor het HJEU geen kleine jongens en meisjes zijn in de advocatenwereld. Als zij zich inzetten om een procedure te voeren op dat niveau zal je sowieso de nodige centen op tafel moeten leggen. Je kan moeilijk van hen verwachten om x aantal jaar te wachten voor ze hun factuur mogen sturen. Zij zullen provisies vragen en tussendoor facturen sturen. Hou dus maar een "buffer" klaar van een paar tienduizenden euro's.

Atos
Topic Starter
Berichten: 72

#11 , 04 okt 2016 21:19

Franciscus het gaat over ongelijke rechten man vs vrouw, geeft niet te maken met de andere vraag.
Gaat wel over omgangsregeling, dat in de rechtbank de mannen gediscrimineerd worden.
Ik heb een document over 11700 vonnissen dat onderzocht werden waaruit blijkt dat in 80% vd gevallen de manen gediscrimineerd worden. Dit is een schending van de grondwet, we zijn reeds met enkele vaders uitgenodigd bij ministerie van gelijke kansen, die het probleem erkennen maar weinig kunnen aan doen. Instituut gelijke kansen kent dit ook maar kan ook niets aan doen.
Dit is reeds decennia aan de hand, zorgt voor mannen die uit het leven stappen, financieel aan de grond komen te zitten, familiedrama's, ouderverstoting, enz.... (heb vrij veel cijfers over de gevolgen enz...)
Het is een schending van de grondwet en rechters negeren wet 2006 van co-ouderschap (er wordt gesuggereerd dat dit niet zo is maar heb zeer veel docu ondertussen)
In België lijkt het weinig zin om hiervoor naar de rechtbank te gaan daar het er zeer hard op lijkt dat dit oogluikend toegestaan word. Het is maatschappelijk ook aanvaard dat een man nu eenmaal minder rechten heeft, zonder enige reden. Zelfs als de moeder niet helemaal deugd mbt tot het kind, gaan alle rechten nog steeds naar de moeder. Wordt dringend tijd dat er niet naar geslacht gekeken zou worden maar naar de realiteit.
In België zijn er per jaar 15.000 benadeelde mannen, die op basis van geslacht gediscrimineerd worden, die genoodzaakt zijn om verder te procederen en in de kosten te komen en in 23% vd gevallen hun kind verliezen door PAS (ouderverstoting) . Wat mogelijk gemaakt wordt omdat rechters discrimineren.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”