schulden in buitenland

mamavantweekids
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

schulden in buitenland

#1 , 14 jul 2016 10:13

hallo

ik heb vorige week een brief gekregen van een inkasso buro uit oostenrijk, blijkt dat ik 18.000 euro onmiddellijk moet betalen vanwege een heel klein bedrag dat in 2003 blijkbaar nog openstond op mijn naam bij een bank in Oostenrijk, alles en iedereen wist waar ik naartoe was, nu blijkt deze bank de brieven steeds naar een verkeerd adres gestuurd te hebben, mijn juiste adres maar met als land Nederland en niet Belgie !
Wat zijn nu mijn rechten en plichten in deze zaak ?

Kan iemand mij hieromtrent meer info en tips geven ?

Ik heb alvast bij de betrokkene bank alle gegevens opgevraagd van waar dat bedrag nu zo hoog geworden is en over welk klein bedragje het toen ging in 2003 !

alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 14 jul 2016 10:26

Wijs de bank op hun fout en probeer dan samen tot een oplossing te komen die voor iedereen aanvaardbaar is. Het is niet omdat het naar een fout adres werd gestuurd, dat u automatisch ontsnapt aan de extra kosten. Voor zo'n bedrag kunt u ook al eens met een advocaat spreken.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 14 jul 2016 11:24

Dan is die schuld al lang verjaard toch.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 14 jul 2016 11:33

Dan is die schuld al lang verjaard toch.
Niet noodzakelijk, we zitten ten eerste met Oostenrijkse wetgeving, ten tweede kan de bank handelingen gedaan hebben om de verjaring te stuiten.

mamavantweekids
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jul 2016 12:03

En wat is dat juist " stuiten " ?

Bedankt

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 14 jul 2016 12:25

Door een vonnis of in gebreke stelling met een AS. Weet niet hoe de wetgeving in Oostenrijk dit bepaald.

De ingebrekestelling moet bovendien uitdrukkelijk de volgende vermeldingen bevatten:

de gegevens van schuldeiser en schuldenaar;
een beschrijving van de verbintenis die de schuldvordering heeft doen ontstaan, en indien deze schuldvordering betrekking heeft op een geldsom, ook een verantwoording van alle bedragen die worden gevorderd;
de termijn waarbinnen de schuldenaar aan zijn verplichtingen moet voldoen;
de vermelding dat de schuldeiser de mogelijkheid heeft om in rechte op te treden met het oog op andere invorderingsmaatregelen, indien de schuldenaar niet binnen de vastgestelde termijn reageert; en de vermelding dat de ingebrekestelling de verjaring stuit.
Het nieuwe stuitingsregime zal na bekrachtiging en afkondiging in werking treden tien dagen na de publicatie ervan in het Belgisch Staatsblad.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12811

#7 , 14 jul 2016 12:26

stuiten = opschuiven

mamavantweekids
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 jul 2016 16:09

Het enige wat ik in de voorbije 13 jaar gekregen heb is deze brief van een inkasso buro !
Meer heb ik nooit gekregen

Terug naar “Europees / Internationaal recht”