Humanitair visum rechtspraak

dreambrotherjb
Topic Starter
Berichten: 50

Humanitair visum rechtspraak

#1 , 07 jun 2016 11:52

Ik zie dat er hier geen aparte categorie is voor verblijfsrecht/vreemdelingenrecht, dus stel ik mijn vraag hier maar.

Ik kan via google betrekkelijk weinig vinden over het verlenen van een Humanitair Visum. De situatie die voorligt gaat over een vreemdeling met duurzaam verblijf in België wiens vrouw en kinderen in een derde land wonen. De man heeft geen stabiele en toereikende bestaansmiddelen, en komt dus niet in aanmerking voor de gewone weg van gezinshereniging. Hij dient binnenkort geopereerd te worden aan een hersentumor. Zijn arts heeft een verklaring opgesteld dat hij de bijstand van zijn echtgenote zal nodig hebben in zijn langdurige revalidatie van deze operatie.

Is er ergens rechtspraak die ik kan vinden waarbij een humanitair visum werd verleend op basis van medische bijstand?

Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding