trouwen met filipijnse vriendin

petereis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

trouwen met filipijnse vriendin

#1 , 17 mei 2016 16:55

geachte ,

ik heb 5a6 jaar geleden mijn vriendin leren kennen via facebook , na jaren gechat en geskyped te hebben , ben ik onlangs naar de filipijnen geweest om mijn vriendin beter te leren kennen en om te weten te komen of ze me werkelijk graag ziet of iemand is op zoek naar een beter bestaan .
nu is deze trip zeer goed meegevallen en heb ik de indruk dat ze het oprecht met me voorheeft en dat het echte liefde is .
nu hebben we afgesproken dat we volgend jaar in mei gaan trouwen in de filipijnen en ondertussen beide verder werken en sparen om later samen te bouwen aldaar en wanneer ik met pensioen ben daar te gaan wonen .
nu heb ik al veel gelezen en onderzocht .
maar wou toch eens horen wat jullie advies is om dit alles zo legaal en zonder problemen aan te pakken .
zodat we na onze trouw snel bijeen zijn en ik ze mee naar belgie kan nemen tot aan mijn pensioen ?

mvg
peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mei 2016 17:11

Hangt er allemaal van af, hé. In welke situatie zit u? Bent u 62 en wenst u op uw 65 naar daar te gaan om daar te blijven wonen? Of bent U 30 en wenst u eerst hier nog 35 jaar met haar te wonen, en wensen jullie dat zij ook de Belgische nationaliteit krijgt?

Over wat u moet doen om in de FIllipijnen in orde te zijn, kunnen we op een Belgisch forum moeilijk zeggen. Mischien kunnen mensen hier wel zeggen wat u best allemaal hier in orde brengt voor u naar de Fillipijnen verhuist (zodat u in orde bent, moest u ooit toch terugkeren naar België).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

petereis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2016 17:46

ik ben 48 en moet nog 13 jaar werken voor ik met pensioen mag , het is niet de bedoeling om haar belg te laten worden , maar als dat kan en ze wil waarom niet .

Reclame


de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2016 01:00


nu hebben we afgesproken dat we volgend jaar in mei gaan trouwen in de filipijnen en ondertussen beide verder werken en sparen om later samen te bouwen aldaar en wanneer ik met pensioen ben daar te gaan wonen .
kan je daar als belg wel grond kopen en daar op bouwen of staat dan alles op uw toekomstige vrouw haar naam?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

berenod
Berichten: 942

#6 , 07 jun 2016 06:22

Goed opletten hé, trouwen met een Filipijnse is makkelijk, indien het fout loopt is het extreem moeilijk om ooit te scheiden!
Ze zijn daar super katholiek, dus scheiden volgens de Filipijnse wetgeving is NIET mogelijk. Samen met het Vaticaan de twee enige landen in de wereld waar dit zo is!

Het enige wat wel kan is wat men noemt anullment of marriage, dit is een procedure waar men het huwelijk ontbindt alsof het nooit bestaan heeft (en er bijgevolg ook geen scheiding is).
Dit is een lange en dure gerechtelijke procedure waar onder andere psychiaters moeten vaststellen dat het huwelijk gebeurde gedurende een periode van ontoerekeningsvatbaarheid van 1 van de partijen enzoverder...


Idem dito, vele Filipijnen nemen het niet zo nauw met die procedure, dus ze zijn ettelijke jaren geleden ooit getrouwd geweest, uit elkaar gegaan, maar aangezien de gemiddelde Filipijn zich financieel de procedure van anullment niet kan veroorloven, is het huwelijk nooit ontbonden.

U kan dan niet trouwen met haar, darenboven bent u zelfs crimineel vervolgbaar (met gevangenis straf) voor het hebben van sex met een getrouwde vrouw!

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#7 , 18 jun 2016 11:18

Beste

er zijn tal van sites die hier specifiek over handelen.

vb

http://www.filippijnen.org/index.php?topic=13972.10

Zinvol om daar even te gaan grasduinen. daar zijn veel meer ervaringsdeskundigen terzake te vinden dan hier.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”