Immigreren naar Engeland terwijl je invalide bent

Knufje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Immigreren naar Engeland terwijl je invalide bent

#1 , 17 mei 2016 05:40

Ik zou binnen 3 jaar met mijn partner naar Engeland willen emigreren.
Pas binnen drie jaar omdat mijn partner pas binnen 3 jaar zijn permanente verblijfsvergunning krijgt en daarmee ook zijn Belgische identiteitskaart.
Zelf ben ik op invaliditeit via CM ziekenfonds 66% invalide als MS en kankerpatiënt.
Ik krijg dus niet mijn uitkering via FOD maar cm dus.
Ook ben ik Nederlandse van nationaliteit en heb dus ook een permanent verblijfsvergunning in België waar ik al sinds mijn geboorte woon.
Ik ben al op ziekte sinds april 2013, maar wel nog steeds als werknemer ingeschreven bij CAW Brussel.
Mijn neef woont in Southend On Sea en baat een restaurant uit.
Mijn partner werkt op dit moment ook (in België) in een restaurant als barman.
Mijn neef zou als mijn partner zijn Belgische identiteit heeft eind 2019 hem willen aanwerven in zijn restaurant.
Maar wat met mijn invaliditeit?
Krijg ik dat ook in Engeland?
Wat moet ik doen om dat alles voor mezelf in orde te krijgen en in regel te zijn?
Zijn er hier eventueel ervaringsdeskundige die dit al hebben gedaan?

Alvast bedankt
Knufje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 17 mei 2016 10:07

Ik denk dat u dit beter op een Engels forum vraagt, maar ik vermoed dat men uw Belgische voordelen niet automatisch gaat overzetten.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2016 10:28

Hou er ook rekening mee dat heel de juridische omkadering van vandaag er na een brexit wel eens heel anders uit zou kunnen zien.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 mei 2016 16:16

Zelfs zonder de brexit, je zou niet de eerste EU-burger zijn die bij gebrek aan bewijs van inkomsten een EU-land moet verlaten.

Maar idd, met een Brexit zijn je kansen quasi helemaal nihil.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”