Een huis kopen in spanje met spaargeld

doubel
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Een huis kopen in spanje met spaargeld

#1 , 07 apr 2016 16:35

Hallokes

Ik wil graag een huis kopen in spanje met mijn spaargeld die op de bank staat. ..nu is mijn vraag waarom de Spaanse bank moet weten van waar het geld komt ?
De bank vraagt een attest of het geen zwartgeld is of drugsgeld. ..krijg ik z'n attest van mijn bank ? Of moet ik da bewijzen met uittreksels ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 07 apr 2016 17:07

Wat zegt uw bank hierover?

doubel
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 apr 2016 01:56

Heb gevraagt aan mijn bank...ik krijg geen attest van Argenta.
Ook niet bij andere banken omdat hier in België z'n attest niet nodig is om een huis te kopen...Als ik zo geen attest krijg gaat mijn aankoop in spanje niet door .

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 apr 2016 07:51

opent in Spanje een bankrekening, en stort het geld van je bank daarop !

Wel via overschrijving natuurlijk!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

giserke
Berichten: 2434

#5 , 08 apr 2016 09:31

Volgens mij moet TS een fiscaal attest aanvragen als bewijs dat zijn geld wit is, bij de fiscus.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 08 apr 2016 11:43

Als het via een stroring vanuit een Belgische bank op een rekening in Spanje komt, mag men toch aannemen dat het wit is

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 08 apr 2016 12:35

Volgens mij moet TS een fiscaal attest aanvragen als bewijs dat zijn geld wit is, bij de fiscus.
Sedert wanneer levert de fiscus dergelijke bewijzen af?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12824

#8 , 08 apr 2016 13:07

Vraag aan de Spaanse bank concreet welk attest ze moeten hebben en bij wie u dat moet vragen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 08 apr 2016 13:33

Hmmm.

Dat uw eigen bank hier weigert zo'n attest af te leveren, is niet van aard om de Spaanse bank te overtuigen van de betrouwbare afkomst van dat geld. Ik denk zo dat Spanje ook een antiwitwasregeling heeft.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 08 apr 2016 16:19

Vraag eens aan politici met ervaring hoe je dat kunt oplossen via de Panamese weg.
Verder: ben je de eerste Belg die in Spanje een huis koopt?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

doubel
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 apr 2016 21:34

Vraag eens aan politici met ervaring hoe je dat kunt oplossen via de Panamese weg.
Verder: ben je de eerste Belg die in Spanje een huis koopt?

Huis is van de bank in spanje ms daarmee? ...idd..vraag mij af zijn veel Belgen die een huis kopen in spanje... ik hoop dat ik het kan regelen zonder attest en gewoon het geld overshrijf naar m'n spaanse bank

doubel
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#12 , 28 apr 2016 12:39

Heb alles toch kunnen regelen door uitreksels van spaarcenten vier jaar terug als bewijs vanwaar het geld komt...en in het Frans..als je van buitenland bent moet alle papieren en bewijzen in het Frans of Engels.
Zoals papier van jaarlijks belastingen tot twee jaar terug..
Wij zijn nu aan het wachten op goedkeuring van de bank

Terug naar “Europees / Internationaal recht”