alimentatie nederland /belgie

magdalena1209
Topic Starter
Berichten: 3

alimentatie nederland /belgie

#1 , 15 apr 2015 17:19

Hallo ,

Ik zit met een vraag , mijn vriend is belg ik ben nederlander, de wetten zijn zo ander als ik werk en mijn belgische vriend is huisvader en heeft GEEN inkomsten , kan de rechtbank en zijn ex hem dan verplichten om voor hun 20 jarige kind alimentatie te blijven betalen ?

mvg magdalena

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 15 apr 2015 17:46

De vader moet in verhouding tot zijn middelen bijdragen in de kosten van zijn kinderen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

magdalena1209
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 01 mei 2015 17:45

mijn belgische vriend heeft nou een uitkering en onderhoud dus mij en mijn kinderen, kan de belgische wet eisen dat mijn thuiswonende kinderen meegeteld worden met zijn uitkerings geld ? we zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract.

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 01 mei 2015 18:05

Uw kinderen zijn niet zijn kinderen. Je vriend heeft totaal geen onderhoudsplicht tov uw kinderen...
Dat heeft hij wel tov zijn eigen kind. In de eerste plaats moet hij zijn financieen gebruiken om aan die plicht te voldoen.

magdalena1209
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 03 mei 2015 09:37

ik denk dat mijn vraag verkeerd begrepen is, het gaat er niet om of hij aimentatie moet betalen voor mijn kinderenwant we s
zijn nog altijd samen gelukkig, maar of belgie gled kan eisen van mijn kinderen om het "belgische kind"dus het kind van mijn ex die 20 word bijna de alimentatie te betalen . dus dat belgie het inkomen van mijn kinderen meeteld om de alimentatie hoogte van het belgische kind te betalen, dus uitkering van de vader plus inkomsten van mijn 2 oudste kinderen samen en zo de hoogte van de alimentatie van het kind in belgie te bepalen

eylis
Berichten: 8842

#6 , 03 mei 2015 21:50

magdalena, je begrijpt welicht niet mijn reactie: je schreef: "mijn belgische vriend onderhoud dus mij en mijn kinderen". Mijn reactie geld jouw specifieke uitspraak: namelijk dat je vriend jouw kindern niet moet onderhouden, maar zijn middelen vooral moet gebruiken om zijn eigen kind te onderhouden. Met ondehouden bedoel ik dus niet persé alimentatieplicht.
Ik vermoed wel dat de uitkering van je vriend behoorlijk zal zakken als jouw kinderen een loon zullen verdienen én met jullie onder hetzelfde dak blijven wonen. Want er is geen "wettelijk familiale" band tussen jouw kinderen en hem.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”