De afdwingbaarheid van internationaal recht

boydwilms
Topic Starter
Berichten: 2

De afdwingbaarheid van internationaal recht

#1 , 11 jan 2015 14:16

Hallo allemaal

Ik moet deze week een debat voeren voor 'Legal English' over het volgende onderwerp: 'International law is not enforceable of effective' (internationaal recht is niet afdwingbaar of effectief.')
Ik behoor tot de partij die voor dit standpunt is. Dus ik moet ook vinden dat ze niet afdwingbaar is en waarom.
Als eerste argument heb ik dat zolang het niet fatsoenlijk werkt het ook geen zin heeft om het afdwingbaar te maken met als voorbeeld rusland dat zich niet aan de mensenrechten houdt (homo's ?! ) en dat niemand hun echt straft. (aangevuld met actualiteitsvoorbeelden en verdragen, maar moet ik nog uitwerken)
Maar dit zowat het enige argument wat ik kan aanhalen.
Wie van jullie kan mij helpen ?

Alvast bedankt & wachtend op een snel antwoord
boydwilms

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12948

#2 , 11 jan 2015 14:32

Ik vind uw eerste argument precies een cirkelredenering?

Of mss interpreteer ik het onderwerp verkeerd. Gaat het over waarom jij denkt dat het zo is of waarom dat je denkt dat het zo moet zijn?

boydwilms
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 11 jan 2015 14:38

ik moet versterken dat het internationaal recht niet afdwingbaar of effectief is

Reclame

Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 jan 2015 22:11

Strafhof Den Haag ...
Niet voor VS of Israelische militairen

België schendt het internationaal verdrag op het wegverkeer ... gebeurt ook niets aan.

mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 14 jan 2015 11:49

Dat wordt hier zo stilaan "het Huiswerk-Forum" :lol:

Terug naar “Europees / Internationaal recht”