ex nam wraak voor scheiding

axelle
Topic Starter
Berichten: 4

ex nam wraak voor scheiding

#1 , 25 okt 2014 13:14

Graag had ik uw attentie gehad voor volgende zaak.
Op 7 Januari 2014 is een europees arrestatiebevel uitgevoerd tegen mij wegens ontvoering van mijn eigen dochters , M .17 jaar en J. 15 jaar . Ik ben toen gearresteerd geweest en heb 3 dagen in de gevangenis van Turijn (it) gezeten. Nu op 09/10/2014 kreeg ik 1 jaar cel van de X rechtbank en hierover wil ik het met u hebben.
Ik ben gescheiden in het jaar 2006 van x (penitentiair beambte)en uit dat huwelijk zijn er 2 dochters. De relatie met hun natuurlijke vader werd verbroken (door de vader) in het jaar 2010 . Ondertussen ben ik hertrouwd met een Italiaan , de dochters hebben met hem wel een uitstekende relatie.
Op 15 maart 2013 verhuisden we samen naar Italië. De Biologische vader heeft hiervoor de toestemming gegeven op papier. Dit werd ook aangeraden door mijn toenmalige advocaat omdat hij van mening was dat de X jeugdrechter de zaak niet goed had bekeken en we gelijk gingen krijgen in beroep te Y vermits ik toch de toestemming van de vader op papier had. Ik wilde dit via de correcte en juridische weg nog laten vastleggen maar hier is alles mis gegaan. Dit werd GEWEIGERD !
Het was te laat om nog terug te keren , ons werk was opgezegd, school was reeds gestopt en geopend in Italië, en ons huis was verhuurd. Dit alles werd beslist door de vervangende jeugdrechter te X. De kinderen hadden al jaren geen contact meer met hun vader en waren ook op de leeftijd dat zij mochten kiezen. Hun talloze brieven werden genegeerd en later ook uit het dossier gehaald. Hun motivatie in het vonnis was :
- Iedere ouder heeft het recht een eigen woonplaats te kiezen of naar het buitenland met de kinderen te verhuizen maar de rechtbank is van mening dat dit door het attitude probleem van mevrouw x niet mogelijk zal zijn.
- De kinderen hebben geen besef van realiteit en dromen van het beloofde land waar de zon altijd schijnt .
- De moeder heeft de kinderen gemanipuleerd en stelselmatig de contacten met de vader verbroken. (uitleg* De vader had een gerechtelijk verzoek om alle 14 dagen de meisjes op vrijdag te komen afhalen, hij deed dit niet).
- Het is NIET mogelijk dat kinderen van 14j en 15j Italiaans spreken. (uitleg* de kinderen werden tweetalig opgevoed toen zij de leeftijd van 6j en 8 jaar hadden maar volgens de rechtbank was dit onmogelijk).
- Ik had de vader verzocht om de kinderen aan de luchthaven te komen ophalen steeds iedere schoolvakantie en ging dit alles zelf bekostigen, De vader heeft dit resoluut geweigerd in de rechtszaal en achtte dit niet nodig.
- De kinderen hebben hem schriftelijk op de hoogte gebracht van de verhuis , met adres en telefoon nummer, hij bracht dit ook mee op de zitting maar verklaarde dat ze spoorloos waren. Hij heeft ook sedert begin 2011 niet meer gebeld , verjaardagskaartje gestuurd, niet via facebook enz.
- De vader vertoefde met zijn nieuwe gezin reeds 2 maal in Italië (foto’s op facebook als bewijs) maar heeft niet de moeite gedaan zijn dochters te bezoeken. De rechter vond dit geen interessant gegeven.
- De vader heeft bijna een jaar gewacht na onze verhuis om een klacht wegens ontvoering in te dienen. (Indien hij iedere 14 dagen zijn dochters zou komen afgehaald hebben had dit maar 14 dagen op zich laten wachten en had hij op 29 maart 2013 gezien dat zijn dochters niet meer in België waren , ook dit vond de rechter geen bewijs dat hij zijn dochters liet staan).
- De vader is gehuwd toen we nog in België waren maar heeft zijn eigen dochters NIET op het huwelijk uitgenodigd, hij gaf als reden dat ik de uitnodiging had weggegooid. ( Uw dochters nodigt u niet uit via postkaartje , dit kaartje is nooit verstuurd geweest, hij kon hen gebeld hebben ,aan de schoolpoort afgehaald hebben , een mailtje , berichtje gestuurd hebben. Ook dit vond de rechter niet interessant en vroeg hem geen verdere uitleg)Later verklaarde hij in een brief aan de rechter dat hij bang was voor de reactie van de kinderen tegenover zijn Bruid. Maar veranderde zijn uitleg dan weer op de zitting dat ik de uitnodiging had weggegooid.

- Er werd een Arrestatiebevel opgemaakt door de X rechter wegens, Ontvoering, banden met terrorisme, vluchtgevaar daar ik op straat leefde met de dochters, dat de kinderen NIET naar school gingen, Een GEVAAR voor de maatschappij. Ik werd gearresteerd hier in Italië en behandeld als een terrorist. Er werd om 7u s’morgens binnengevallen en ik werd weggebracht, dit alles voor de ogen van de meisjes. Pas toen de carabinieri doorhadden dat een terroriste niet in pyjama het ontbijt voor haar dochters zou staan klaarmaken begonnen ze zich vragen te stellen !

In April 2014 ben ik gehoord geweest in Italië op de rechtbank van Cassatie te Rome en werd onmiddellijk vrijgesproken. In het Arrest van Cassatie stond vermeld dat het arrestatiebevel uitgegeven door België een schending was op mijn rechten voor het hebben van een familie. Alle gerechtelijke acties moesten onmiddellijk gestaakt worden tegen mij. Dit werd aan alle gerechtelijk instanties , zoals Interpol en X doorgestuurd.
De rechtbank van X heeft dit bevel genegeerd en toch een rechtszaak aangesponnen. Mijn advocaat Meester X kreeg een dossier van de rechtbank waarin alle documenten ONTBRAKEN , Ook het Arrest van Cassatie te Rome. Brieven van de dochters, mijn verklaring aan de procureur des Konings. De rechter te X verklaarde niet op de hoogte te zijn Van een uitgesproken Arrest te Rome en verklaarde dit onbelangrijk.
Wij hebben sociaal bezoek gekregen in Italië en alles is voor hen in orde, ik heb werk , een vaste woonplaats , gehuwd, de dochters gaan naar school en zijn op de wettelijke leeftijd dat zij zelf mogen kiezen. Zij hebben telefoon , internet, facebook enz. De vader heeft ondertussen nog steeds geen vraag naar hen ingediend of met hen contact opgenomen. Volgens de instanties in Italië zijn dit pesterijen en wraakacties tegenover mij, hij vraagt enkel MIJN terugkeer naar België.
Op 9/10/2014 werd een straf uitgesproken tegen mij van 1 jaar effectief op de rechtbank van X . Toen mijn advocaat de rechtszaal binnen kwam om te pleiten voor me werd hij heel vijandig behandeld en steeds aangemaand om te zwijgen. X is een kleine rechtbank, iedereen kent elkaar en mijn ex-man werkt voor justitie. Ik ben aanzien als de moeder die haar kinderen heeft gemanipuleerd en tegen de vader heeft opgezet terwijl ik steeds alles heb gedaan om met hem te praten zodat hij de situatie terug recht kon krijgen,maar werd dan verweten dat ik me niet mocht moeien in zijn situatie,dat dit interne keuken was. Het resultaat hiervan was dat de meisjes met geen stokken meer naar hun vader wilden gaan. Ik zal nooit met recht behandeld worden te X. Ik begrijp nu ook na al die jaren dat ik ,wat ik ook probeer als de scheidsrechter voor het andere team juicht nooit in mijn recht zal worden gesteld.
Voor de officiële instanties in België houd hij de liefdevolle vader die zijn kinderen verloor voor ,maar de waarheid is dat hij in 4 jaar geen contact meer met hen heeft opgenomen. Er werd hem nooit gevraagd door de rechter waarom!
Ik vrees dat deze zaak nooit met recht zal worden behandeld, ik moet dit proberen publiek te krijgen want ik heb alle documenten , bewijzen, de ongelofelijke en onbegrijpelijk motivaties van de rechtbank op papier. Ook de dochters zijn bereid te vechten en denken er nu over om een petitie te starten en naar alle Belgische media te stappen. In beroep gaan is geen optie en werd afgeraden door mijn advocaat omdat ik nog een zwaardere straf zou kunnen krijgen. In het verleden te Y werd enkel "Copy and Paste" gedaan van het vonnis te X. Meer zelfs de rechter te Y had geen enkele brief gelezen van de dochters en wist amper waarover de zaak ging !
De dochters werden uitgenodigd bij de jeugdrechter te X zoals in het vonnis vermeld en kregen samen 3 volle minuten (1.5 min per kind) om de enige vraag die hen werd gesteld te beantwoorden : Bij wie wil je blijven , mama of papa ? Ok bedankt dit is alles, ga nu maar. Ik kan hierover geen klacht indienen want volgens de wet zijn ze gehoord geweest . Het sociaal onderzoek die ik had aangevraagd is er NOOIT geweest.
De dochters zijn gelukkig hier bij ons in Italie, hebben hun vrienden, familie en vriendje. Ze hebben de leeftijd om te kiezen en hebben hun keuze duidelijk gemaakt aan justitie in Italie. Hier werden zij volledig gehoord door sociale assistenten en werden ze over een periode van enkele maanden opgevolgd
Ik heb geen vertrouwen in de rechtbank, ik vraag me af of een rechter zo partijdig mag zijn? De dochters zijn er kapot van en zien dit alles als hun schuld, hun vader IS mijn huidige man die al bijna 10 jaar financieel en emotioneel voor hen klaar staat. Maar ook hier verklaard de rechter dat zij geen vaderfiguur in hun leven hebben. Ze halen een liefdevolle familie uit elkaar, ik ben geen ex-gevangene en ben nog nooit met het gerecht in aanraking geweest. Ik ga mijn kinderen, man , familie en werk verliezen. Ik hoop dat eindelijk iemand inziet dat x dit enkel doet om wraak van de scheiding en hier alle hulp bij krijgt . Het laat hem koud dat hij ook al 4 jaar het leven van zijn dochters kapot maakt door de ene rechtszaak na de andere en me van alles te beschuldigen,Dit is geen leven meer.
ik vraag me af … is dit dan de liefdevolle vader ?
Ik kan u alle documenten, Vonnissen , Arresten en brieven aantonen.

Tot op heden heeft hij nog steeds geen contact opgenomen met de dochters , laat staan alimentatiegeld betaald !
ps: de dochters zijn ondertussen een petitie opgestart : [link naar de petitie]


Luna-x2@hotmail.com

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 okt 2014 07:11

- naam van advocaat verwijderd én link naar de petitie, gezien namen niet genoemd mogen worden op dit forum, zeker niet van minderjarigen (namen staan in die link).
- kan je het volledige vonnis van in X eens doormailen (je kan de link doorsturen via pm, of vragen naar m'n mailadres)? Het is misschien ongewild, maar tussen de tekst die ik hier zie en de tekst via je link zie ik al belangrijke zaken, o.a. over de al dan niet toestemming van de vader,...

Ik kan dan evenutele alle namen wegdoen uit het vonnis en de belangrijkste elementen online zetten als je dat wil.

anoniem789
Berichten: 1

#3 , 05 nov 2015 13:29

Ik heb zelf ook problemen gehad met de jeugdrechtbank in X. Enkele jaren geleden ben ik gescheiden met onderlinge overeenkomst. De scheiding is al bij al vlot verlopen. Pas toen ik mijn nieuwe (huidige) vrouw heb leren kennen is mijn ex zich volledig vijandig beginnen te gedragen. Zo vorderde zij vermindering van mijn omgangsrecht enz... . Daar is gelukkig niets van in huis gekomen. MAAR: De ex van mijn echtgenote ( zij zijn ook met onderlinge overeenkomst gescheiden) heeft op quasi het zelfde moment ook een rechtzaak tegen mijn huidige echtgenote aangespannen. En waar zit nu het probleem? Het zijn idd wel 2 individuele zaken, maar de redeneringen van de 2 vonnissen staan lijnrecht tegenover elkaar. Wij, als nieuw samengesteld gezin weten dus ook niet meer wat we moeten doen om goed te doen. In de ene zaak zegt men in de rechtbank van X : Het zit zo.. en daar moet je je aan houden! Nog geen 2 weken later doen ze een uitspraak waaruit blijkt dat dat ze hun uitspraak van 2 weken geleden volledig tegeniet doen ( dan wel in andere zaak, maar principieel het zelfde. Zelfs onze advocaat weet niet welk advies hij ons moet geven. En dit gaat dan over een nieuw samengesteld gezin, die hun best doet om kinderen, zowel de mijne als de hare, zo goed mogelijk op te voeden. Maar volgens de rechtbank moet dat op verschillende basissen gebeuren??? Mijn visie op de rechtbank te X: Het is te zien welke dag de rechtbank en OM hebben, en of ze je kop kunnen zien of niet. Maar zoals in het artikel hierboven beschreven: naar het grote plaatje kijken ze niet.

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 05 nov 2015 13:32

En wat was juist het nut van die post?

Terug naar “Europees / Internationaal recht”