Domicilie in Denemarken, huis in Belgie

GreetDB
Topic Starter
Berichten: 8

Domicilie in Denemarken, huis in Belgie

#1 , 24 okt 2013 18:06

Zoals hierboven vermeld, ik heb mijn domicilie in Dk maar heb mijn huis in Belgie nog steeds. Nu heb ik een vraag ivm belastingen op de inkomsten van de huur. Hier is de overeenkomst gesloten tussen Belgie en Dk : http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/docu ... ighlighted" onclick="window.open(this.href);return false;
Versta ik deze tekst goed als ik hieruit opmaak dat Denemarken het recht heeft belastingen te te heffen op inkomsten uit loon in Belgie maar dat ze geen belastingen mogen heffen op inkomsten van de verhuur van mijn huis in Belgie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 okt 2013 18:33

De inkomsten uit onroerende goederen worden inderdaad in B belast en dus niet in DK niettegenstaande uw fiscale woonplaats DK is
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 okt 2013 19:56

Deze belasting is toch enkel maar de onroerende voorheffing op basis van het KI

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 24 okt 2013 20:02

Deze belasting is toch enkel maar de onroerende voorheffing op basis van het KI
Moet alleszins de onroerende voorheffing in B betalen.
Maar TS moet in B toch ook nog jaarlijks een belastingsaangifte doen en daar dat KI in vermelden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

GreetDB
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 24 okt 2013 22:16

Dank u wel!

Highfield
Berichten: 75
Juridisch actief: Ja
Locatie: Aarschot
Contacteer: Website

#6 , 10 nov 2013 18:12

bestaat er in Denemarken dan geen aangifteplicht van uw huurinkomsten, bijvoorbeeld met het oog op progressievoorbehoud voor de inkomsten waarvoor u in Denemarken wel belastbaar bent?

Terug naar “Europees / Internationaal recht”