Dringend advies gevraagd.

karink
Topic Starter
Berichten: 1

Dringend advies gevraagd.

#1 , 04 nov 2012 22:32

Hallo,
ik ben dringend op zoek naar advies aangaande mijn situatie.
Ik en mijn zoontje van nu 13 jaar, wonen nu een jaar in België bij mijn vriend in.
Wij zijn vorig jaar november letterlijk met een tas met kleren uit Nederland gevlucht, verder hadden we niets.
Mijn nog altijd niet ex, ( scheiding loopt van 94) hij wil niet scheiden en houd alles tegen/ is onvindbaar in Nederland heeft ons stelselmatig geestelijk en lichamelijk mishandeld. Aangiften hiervan zijn aanwezig, zo ook foto's.
Daar mijn ex goed kan praten en mij van alles beschuldigt, trappen er in de eerste instantie heel veel mensen in. Zo heeft hij in Nederland, mijn eigen bedrijf ten gronde gericht, geprobeerd om mijn zoon uit huis te halen, door wilde verhalen op te hangen over mijn opvoeding. Daar ik in Nederland op een sociale uitkering kwam te zitten en lichamelijk ben afgekeurd, had ik daar een inkomen van de sociale dienst. Plots werd ik beticht van fraude en werd per direct mijn uitkering ( leefgeld) stop gezet, hangende het onderzoek. Bij de recherche werd gemeld dat ik fraudeerde en tevens dat er weer een melding gedaan zou worden bij de raad van de kinderbescherming, om voor opvang te zorgen voor mijn zoon, zodat als ik opgepakt zou worden voor fraude, er opvang voor hem zou zijn.
Deurwaarders stonden er in grote getalen voor mijn deur daar hij op beiden naam gewoon aan de lopende band leningen kon afsluiten.

In de loop van dit verhaal en voordat ik van fraude werd beticht, kreeg ik kennis met een Belgische man en we werden verliefd. Hij heeft op stel en sprong ons toen aangeboden om samen te gaan wonen. Sinds een jaar, probeer ik hier mijn leven op orde te krijgen, maar wordt overal van kastje naar de muur gestuurd, een inkomen/leefgeld heb ik nog steeds niet. Mijn zoon is nog altijd niet legaal hier en voor een advocaat moet ik inkomen kunnen voor leggen, wat ik dus niet heb.
Een Id kaart voor mijn zoon ben ik nu ruim 10 maanden mee bezig en dat is ook moeilijk om rond te krijgen.
Hij is nog steeds onverzekerd, gaat hier wel naar school, maar daar is ook alles mee gezegd.

Ondertussen zien we door de bomen het bos niet meer, terug naar Nederland, gezien mijn zeer gewelddadige, nog steeds stalkende ex, is geen optie. Maar hier hebben we geen middelen van bestaan meer, mijn vriend is blut, na al zijn goedheid om plots een gezin in huis te nemen en de vele advocaat kosten voor te schieten, alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38712

#2 , 04 nov 2012 22:48

Een scheiding van 94 nog niet geregeld?
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel/scheiding/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar post uw verhaal eens op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Uw echtgenoot heeft geen adres maar slaagt er wel in steeds aangifte te doen tegen u?
Raar....

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”