Kind onder toezicht van de Rechter, kan je nog verhuizen ?

le vin du metre
Topic Starter
Berichten: 2

Kind onder toezicht van de Rechter, kan je nog verhuizen ?

#1 , 20 apr 2012 15:49

Beste,

onze jongste zoon (15) staat onder toezicht van de rechter. Wij willen naar Nederland verhuizen omdat mijn vriendin (alleenrecht op kids ) een nieuwe job heeft gevonden die aanzienlijk meer betaald en meer de gelegenheid geeft om bij haar kids te zijn. Ik werk reeds in Nederland.

Nu ben ik zo vrij geweest om de consulente van de jongste zoon in belgie op de hoogte te stellen maar zij was op ze zachtst gezegd nogal bitcherig en was het niet eens met onze verhuizing. Op een of andere vreemde manier hecht zij er meer waarde aan als de kids maar naar school gaan en ouders geen tijd hebben om hun kids op te vangen door werktijden. Zij spreekt zelfs over vluchtgedrag.

Ik begrijp dat de consulente haar werk doet, echter een kind niet evalueren door actuele informatie niet te verwerken en een jaarlijks gesprek voeren waarbij de consulente achter de feiten aan holt zie ik meer als een verspilling van belastinggeld. Dit is mijn persoonlijke mening en doet eigenlijk niet ter zake.

De kids wil ik inschrijven in Nederland zodat zij gewoon naar school kunnen gaan en we als gezin veel meer tijd hebben om met elkaar te besteden.

Zodra de kids ingeschreven staan vallen zij dan automatisch onder het nederlandse recht ? Deze voorziet er namelijk in via artikel 247 dat degene die het ouderlijk gezag heeft gaat en staat met de kids waar die wil. Dit zou betekenen dat de uitspraak van de kinderrechter komt te vervallen aangezien deze alleen geldt in Belgie.

Bijkomend feit is dat ik bureau jeugdzorg in de nieuwe potentiele huisvestingplaats al op de hoogte hebt gesteld dat er een dossier uit Belgie zal komen. Heeft deze consulente nou een punt ? Of is ze nu boos omdat ik haar meer werk bezorg ?


Groet,
Het lammetje met de haaiebek

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38712

#2 , 20 apr 2012 17:55

Reden toezicht? mof of pos dossier.
Mof: een misdrijf omschreven feit .... hier kunnen bij mijn weten redelijk wat voorwaarden aanhangen.
Pos: een problematische opvoedingssituatie.

le vin du metre
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 20 apr 2012 18:05

problematische opvoedsituatie : Grootouders en ouders hebben afspraken moeten maken omtrent bezoekrechten voor de jongste.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”