Inschrijven bedrijf

Yas123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inschrijven bedrijf

#1 , 06 jul 2021 22:18

Hallo,

Ik heb een paar vragen.
Ik wil als digitaal nomade in het buitenland gaan reizen. Dit betekent dat ik mij zal uitschrijven als ingezetene. Wat doe ik met mijn bedrijf? Waar scrijf ik deze in? Ik zal vooral op toeristenvisa reizen. En waar betaal ik belasting?
Ik vind van alles op internet, maar geen duidelijk antwoord hoe mensen dit hebben geregeld als ze geen echt woonadres meer hebben.

Iemand ideeen of suggesties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Stars&Stripes
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2021 10:51

U zal heel goed moeten opletten met de aanwezige reserves in uw bedrijf (ik ga er nu even vanuit dat het om een vennootschap gaat). Als u belgie verlaat, bent u (uw vennootschap) een exit-tax van 15% verschuldigd indien de daden van dagelijks bestuur niet meer in belgie gedaan worden.
Dit is op te lossen door een belgisch ingezeten aan te stellen als bestuurder om die beslissingen vanuit belgie te nemen. U begrijpt dat dit iemand moet zijn die u kan vertrouwen. Ik zou dit bijvoorbeeld niet door mijn boekhouder laten doen, maar dat is enkel mijn mening.

Belastingen betaalt u in principe in het land waar u de inkomsten verwerft. Als u daar niet woont vult u een aangifte niet-inwoner in (non-resident tax return).
Ook opletten met het venijnige zetel van fortuin in belgie (art. 2 WIB).

Geef wat meer specifieke informatie, dan kan ik ook meer specifiek antwoorden.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”