Rijgeschiktheids attest en rijbewijs

mazda
Topic Starter
Berichten: 55

Rijgeschiktheids attest en rijbewijs

#1 , 20 jan 2021 16:48

Hallo,

Moet een rijschoolinstructeur in België een Belgisch rijbewijs met een Belgisch attest van rijgeschiktheid hebben om les te mogen geven?
Kan een rijschoolinstructeur in Belgie les geven met een Europees rijbewijs en medische controle in het land van afgifte van het rijbewijs?
Dank voor antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2021 16:21

Vraag reeds gesteld en beantwoord

viewtopic.php?f=35&t=116283

mazda
Topic Starter
Berichten: 55

#3 , 22 jan 2021 11:29

Ik dacht dat ik de vraag in een verkeerd topic gestart was en heb inderdaad de vraag in deze rubriek op een andere manier opnieuw gesteld.
Spijtig genoeg heb ik geen antwoord op mijn vraag. Inazuma heeft mij een link gegeven over de wetgeving in rijscholen maar ook daar verwijst men naar artikel 43.
En net in artikel 43 wringt het schoentje.
Daarom stel ik de vraag gewoon opnieuw :
Moet een rijschoolinstructeur in België een Belgisch rijbewijs met een Belgisch attest van rijgeschiktheid hebben om les te mogen geven?

Het antwoord kan alleen ja of neen zijn en waarom?

Reclame

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2021 15:46

Denk dat u deze vraag dan ook best richt naar de FOD Mobiliteit.

mazda
Topic Starter
Berichten: 55

#5 , 22 jan 2021 18:30

Dat heb ik reeds gedaan langs verschillende kanalen maar ik heb geen éénduidig antwoord gekregen.
Daarom had ik als laatste hoop op jullie gerekend voor een interpretatie.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jan 2021 12:31

Dat heb ik reeds gedaan langs verschillende kanalen maar ik heb geen éénduidig antwoord gekregen.
Daarom had ik als laatste hoop op jullie gerekend voor een interpretatie.
Hebt u al eens uw vraag gesteld via het algemeen mail adres ; info@mobilit.fgov.be

Terug naar “Europees / Internationaal recht”