Huwelijk zonder verblijfsvergunning

kim96
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huwelijk zonder verblijfsvergunning

#1 , 05 nov 2020 13:17

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zitten momenteel in een super lastig parket verwikkeld, en weten ons geen raad meer.
Ik vertel jullie wat meer:
Mijn vriend is op zeer jonge leeftijd van Rusland naar België gekomen, heeft hier school gelopen, en is hier topsporter geweest. Hij heeft nooit verblijfsdocumenten verkregen van België.
Hierdoor is hij op het slechte pad geraakt en liet zich in met louche praktijken. Hierdoor heeft hij ook enkele jaren in de gevangenis gezeten.
Na een laatste vergrijp heeft hij een inreisverbod voor de hele EU gekregen en is uitgewezen naar eigen land. Hij is sinds enkele jaren wèl houder van een Griekse verblijfsvergunning die 5 jaar geldig is. Hij is dan teruggekeerd naar België, met het vliegtuig (op legale wijze).
Hij is dan in het zwart beginnen werken, en heeft zich ook weer ingelaten met louche zaken om toch te kunnen rondkomen.
Doordat hij enkele jaren geleden 2x is gaan lopen bij een politieachtervolging heeft hij ook nieuwe veroordelingen gekregen en sinds enkele weken geleden hebben ze hem gevonden en zit hij weer in de gevangenis.
Nu komt de vraag.. wij hebben 4 jaar een relatie. En we zijn net (sinds de aanhouding) ons ongeboren kind verloren.
Hij heeft in België geen enkele papieren en dus ook geen officieel verblijfsadres.
Hoe zorg ik ervoor dat hij niet uitgewezen wordt?
Onze eerste hoop was ons kindje natuurlijk, maar dat is niet meer van toepassing.
Trouwen zou blijkbaar ook niet kunnen omdat hij geen officieel verblijfsadres heeft in België.
Dan begon ik te denken aan een gunst van de koning, maar onze advocaat wist ons te zeggen dat dit één kans op de zoveel zou zijn... die éne kans zou ik willen nemen, mits er totaal geen andere mogelijkheden zouden zijn.

We zijn werkelijk radeloos, hij is een fantastisch persoon die meer verdient dan dit!

Weet er hier iemand nog een uitweg?


Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 05 nov 2020 16:08

Hoe kan hij een Griekse verblijfsvergunning hebben ( of is deze al verlopen) als hij in inreisverbod voor de EU heeft?
Kans dat u iets krijgt is quasi onbestaand ... heeft een nationaliteit dus kan perfect aar Rusland worden uitgewezen.
PS huwen kan zzelfs mer een illegaal die in de gevangenis zit.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 nov 2020 16:45

En aan topsport doen zonder papieren??

Reclame

kim96
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 nov 2020 19:35

Hoe kan hij een Griekse verblijfsvergunning hebben ( of is deze al verlopen) als hij in inreisverbod voor de EU heeft?
Kans dat u iets krijgt is quasi onbestaand ... heeft een nationaliteit dus kan perfect aar Rusland worden uitgewezen.
PS huwen kan zzelfs mer een illegaal die in de gevangenis zit.
Hallo,
Ja de Griekse verblijfsvergunning is nog geldig, onze advocaat wist te zeggen dat we voor de moment niet kunnen huwen met dat hij geen officieel adres heeft in België. Ik kan wel aantonen dat we al even samenwonen maar dit blijkt niet voldoende te zijn. Hoe zouden we volgens u kunnen trouwen dan? Mvg

kim96
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 nov 2020 19:37

En aan topsport doen zonder papieren??
Ja is van kleins af aan beginnen sporten en is zo gegroeid. Naar landen waar hij natuurlijk met de auto naartoe kan reizen.
Grtj

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 06 nov 2020 10:16

Dan moet hij toch papieren hebben anders kan je toch niet geselecteerd raken door vb BE of Griekenland.
Hij heeft een verbod om in de EU te zijn en een verblijfsvergunning voor Griekenland?
En ook Griekenland behoord tot de EU bij mijn weten.
Er ontbreekt chronologie in het verhaal om een zinnig antwoord te geven.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”