rechten buitenlandse vader

zuwly87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

rechten buitenlandse vader

#1 , 30 aug 2020 23:48

Ik zou graag weten wat mijn opties zijn. Mijn zoon is geboren in Ecuador, maar we wonen inmiddels in Belgie, hij heeft ook de Belgische nationaliteit.
Ik kreeg de toestemming om 6 maanden naar belgie te reizen van zijn vader. Nu zou ik graag in Belgie blijven, zoontje kan naar school, vind het hier leuk, en betere toekomst in het algemeen.
Ik heb in Ecuador een straatverbod met zijn vader, en hij betaalde nog nooit alimentatie (is ook niet officieel aangevraagd).

Welke stappen kan ik ondernemen of waarop kan ik me voorbereiden om geen problemen te hebben ivm kinderontvoering?

mvg
julie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 aug 2020 09:12

Welke nationaliteit heb jij? Hoe oud is uw zoon? Waarom moet jij toestemming vragen om 6 maanden in ons land te mogen blijven?

zuwly87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 aug 2020 21:58

@mava105,
ik ben Belgisch, mijn zoontje is 19maanden. In Ecuador is het zo dat een ninderjarige het land niet mag verlaten zonder toestemming van de niet reizende ouder. Dit om kinderontvoering tegen te gaan. Zonder dit document geraak je niet door de duana. Zoon heeft dubbele nationaliteit dus in Ecuador geldt die wet.. De vader zou al een advokaat morten nemen, wat voor hem financieel niet haalbaar zou zijn, en dan nog heeft hij weinig om op te staan aangezien ik zoonlief wel een betere toekomst kan geven.. Maar ik zou in de toekomst nog steeds willen reizen naar Ecuador op bezoek, dus zou graag weten hoe ik dit kan aanpakken.

groet

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2020 12:56

Je wil geen problemen i.v.m. kinderontvoering, maar dat is toch precies wat je gedaan hebt?

Ik bedoel het niet zo slecht als het klinkt en misschien heb je gegronde redenen, maar het is niet omdat de ouder die het kind meenam hier advies vraagt dat het een andere naam heeft.

eylis
Berichten: 8836

#5 , 27 sep 2020 15:11

En wat houdt dat straatverbod in Equator in? Mag u niet in een bepaalde wijk, dorp, stad binnen?

Terug naar “Europees / Internationaal recht”