Rijbewijs inleveren

Jonas83
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs inleveren

#1 , 27 aug 2020 14:03

Vorig jaar hebben wij het buitenlands rijbewijs van mijn vrouw omgewisseld naar een Belgisch rijbewijs, nu een jaar later vragen ze dit terug in te leveren omdat er fouten bij hun zouden zijn gebeurd. Van de ene dag op de andere dag gaat ze zonder inkomen vallen omdat ze afhankelijk is van haar auto voor haar werk. Wat kunnen wij hiertegen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 27 aug 2020 14:19

Over welke fouten gaat het?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 27 aug 2020 14:36

Van welk land was het buitenlands R.B.?

Reclame

Jonas83
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 aug 2020 15:41

Eerst wilde de persoon van de gemeentedienst mij wandelen sturen en zeggen dat de fout bij de Russische ambassadeur ligt in Brussel, ik vroeg dan het document waarin dit staat. Na het zien van dit document bleek dit niet correct, het was een inspectiedienst die langs was geweest ter controle van de rijbewijzen bij onze gemeente. Het gaat om een Russisch rijbewijs, als fout zeggen ze: Dit rijbewijs is niet erkend in België terwijl het wel overduidelijk in de equivalentietabel staat. Als tweede fout staat er dat de afleverdatum na inschrijving in België valt. Het KB werd op 11 januari 2019 aangepast waardoor de meest gunstige datum moest gekozen worden voor de aanvragen , het rijbewijs was behaalt voor inschrijving in België enkel vernieuwd tijdens verblijf in België maar door dit KB moest de meest gunstige datum gekozen worden. Het was toen ook meteen in orde (07/2019), intussen hebben ze de omzendbrief (hoofdstuk 28) aangepast 29/11/2019 en kan ik de vorige nergens meer vinden op het moment dat we het rijbewijs hebben omgewisseld. Nu 27/08/2020 willen ze dat we het rijbewijs terug inleveren.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”