Samenwonen/Trouwen met iemand die illegaal in Belgie verblijft

Dries1997
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Samenwonen/Trouwen met iemand die illegaal in Belgie verblijft

#1 , 24 jul 2020 02:39

Beste iedereen,

Ik (23j), belg, en mijn vriendin (23j), Oekraiens, kennen elkaar ondertussen al 6 jaar, en hebben 5 jaar een ononderbroken relatie gehad. We hebben redelijk wat bewijs materiaal van onze relatie, onder andere fotos, gesprekken, cadeaus, getuigen ect...
Het probleem is dat mijn vriendin verblijft namelijk illegaal in Belgie verblijft (dit wist ik al vanaf begin van onze relatie), en heeft onder andere verschillende regularisatie aanvragen ingediend, maar keer op keer afgewezen.

Dit jaar hebben we besloten om wettelijk samen te wonen en verder ook te trouwen, en willen op een of andere manier deze situatie veranderen en dat legaal te doen in Belgie. Ik beschik over voldoende bestaandsmiddelen momenteel om aan te tonen dat ik haar ten laste kan nemen.

Mijn vraag is: hoe moeten we dat aanpakken zodanig dat het zonder terugkeer naar haar eigen land kan gebeuren (Oekraine)? Is er een manier om het volledig vanuit Belgie te doen? Wat zijn de mogelijke redenen tot negatief antwoord?

Alvast bedankt voor de hulp en raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 30 jul 2020 21:12

Een feit dat ze illegaal is (u mag wel huwen)
Twee dat alle regularisaties negatief zijn.. ==> dat wil ook zeggen dat uw vriendin in het ANG staat dus bij een eenvoudige controle al in de problemen kan komen.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”