familiehereniging stiefdochter

landries
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

familiehereniging stiefdochter

#1 , 26 mei 2020 15:40

hallo iedereen,ik ben gehuwd met een braziliaanse en zij heeft nu een f kaart voor 5 jaar
ze heeft een dochter van 22 jaar die momenteel in belgie ilegaal is (visa niet meer geldig)
ik wil haar dochter bij ons laten inwonen en ten laste nemen tot zij een degelijke job vind
ik ben naar het gemeentehuis gaan vragen en het probleem is dat ik een bewijs moet leveren van ten laste name in brasilie voor de laatste 6 maand
dat kan ik niet bewijzen
kan iemand mij wat helpen aub ?
mvg X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 mei 2020 15:59

het onderdak verschaffen van een persoon die illegaal in het land is word beschouwd als een misdrijf

illegaal in het land wilt zeggen dat zij niet legaal aan het werk kan geraken, wat zwart werk in de hand werkt; wat ook een misdrijf is.


verwittigd persoon is er 2 waard

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 26 mei 2020 17:39

Als zij nu al illegaal in het land is ...
Hebt u bij aankomst doorgegeven aan gemeente waar persoon verbleef?? Hotel of bij jullie of ergens anders???

Reclame

landries
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mei 2020 09:44

zij is van belgie naar portugal geweest en is daar illegaal geworden en teruggekomen naar belgie zonder controle zij is nu in europa sinds 25/05/2019 en niets doorgegeven aan de gemeente

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 27 mei 2020 11:18

dan verblijft zij illegaal in belgie.

het enige dat zij kan doen is de dienst vreemdelingenzaken contacteren waarbij zij het risico loopt opgepakt te worden en opgesloten te worden wegens illegaal in het land, dat zij geen enkele procedure heeft lopen of enige verblijfsvergunning heeft speelt niet echt in haar voordeel

Terug naar “Europees / Internationaal recht”