Familiebezoek

Patrickvo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Familiebezoek

#1 , 31 okt 2019 09:45

Hallo kan iemand mij eens uitleg verschaffen over een visum derdelander.
We hebben al eens een visum aangevraagd voor mijn schoonmoeder in maart 2019 maar dit werdt geweigerd omdat ik mijn loonstrookjes vergeten bij te doen ik dacht ze.gaan dit controleren via sociale zaken.
Op 26 juli hebben we een nieuwe aanvraag gedaan met als erbij maar tot vandaag is er nog geen beslissing gevallen of is dat dossier niet in behandeling en hoeveel tijd mogen ze Max hebben om een antwoordt te geven en wat kost een kort geding om tegen Vreemdelingenzaken te spannen om overdreven tijd om een beslissing te pakken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 okt 2019 10:19

Niet onmiddellijk op kortgeding springen.

- heeft u al geïnformeerd bij de dienst zelf?
- leg een klacht neer bij de dienst klachten (https://diplomatie.belgium.be/nl/Contact/klachten)
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Patrickvo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2019 11:05

De dienst Vreemdelingenzaken geeft geen antwoorden op een dossier en klacht hebben we al verschillende keren neergelegd bij de ombudsman.
Wat mij stoort is vooral de tijd die ze er over doen dat is buitenproportioneel 3 maanden en nog geen antwoordt of zicht dat het dossier in behandeling is.de datums voor de reis zijn bijna verstrekken en de laatste week komen ze met een antwoordt zoals vorige keer.

Reclame

Patrickvo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 okt 2019 11:06

Niet onmiddellijk op kortgeding springen.

- heeft u al geïnformeerd bij de dienst zelf?
- leg een klacht neer bij de dienst klachten (https://diplomatie.belgium.be/nl/Contact/klachten)

Geachte
[/De dienst Vreemdelingenzaken geeft geen antwoorden op een dossier en klacht hebben we al verschillende keren neergelegd bij de ombudsman.
Wat mij stoort is vooral de tijd die ze er over doen dat is buitenproportioneel 3 maanden en nog geen antwoordt of zicht dat het dossier in behandeling is.de datums voor de reis zijn bijna verstrekken en de laatste week komen ze met een antwoordt zoals vorige keer.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 okt 2019 11:24

Zie: https://www.agii.be/thema/verblijfsrech ... rblijf-aan

Kan je een antwoord geven op de volgende vragen:

- gaat het hier om een visum voor een kort verblijf?
- of is het de bedoeling dat uw schoonmoeder naar hier "verhuist"?
- heeft zij eigen middelen van bestaan?
- is zij in orde met haar ziektekostenverzekering?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 31 okt 2019 11:52

De dienst Vreemdelingenzaken geeft geen antwoorden op een dossier en klacht hebben we al verschillende keren neergelegd bij de ombudsman.
Wat mij stoort is vooral de tijd die ze er over doen dat is buitenproportioneel 3 maanden en nog geen antwoordt of zicht dat het dossier in behandeling is.de datums voor de reis zijn bijna verstrekken en de laatste week komen ze met een antwoordt zoals vorige keer.
Oke, maar nu verandert u de context van uw vraag. Zulke informatie vermeldt u best bij het opstarten de vraag.

Ik sluit mij aan bij Marcus Antonius: we hebben bijkomende informatie nodig.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Patrickvo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 okt 2019 12:00

Zie: https://www.agii.be/thema/verblijfsrech ... rblijf-aan

Kan je een antwoord geven op de volgende vragen:

- gaat het hier om een visum voor een kort verblijf?
- of is het de bedoeling dat uw schoonmoeder naar hier "verhuist"?
- heeft zij eigen middelen van bestaan?
- is zij in orde met haar ziektekostenverzekering?
Geachte
Het gaat om een visum kort verblijf familiebezoek.
Ze komt niet naar hier om hier te blijven want ze heeft nog 7 kinderen die allemaal in Kameroen leven en sommige nog thuis.
Ze heeft eigen Maar niet genoeg daarom heb ik haar tenlaste genomen voor de reis en haar onderhoud voor 3 maanden maar onder tussen is er al een maand bijna door en mijn gemiddeld inkomen is 3600€ net per maand dus voldoende..
Ja deze heeft ze zelf betaald

Mvg

Patrickvo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 okt 2019 12:12

Bij mij gaat vooral de werking bij Vreemdelingenzaken die nogal veel mankementen heeft in het toekennen van visums .

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#9 , 31 okt 2019 13:47

Bij mij gaat vooral de werking bij Vreemdelingenzaken die nogal veel mankementen heeft in het toekennen van visums .
Vreemdelingenzaken volgt de normale procedures die zoals overal tijd in beslag nemen.

het al dan niet hebben van voldoende financiele middelen is slechts 1 deel van waar Vreemdelingenzaken naar kijkt, sommige dingen, zoals een analyse naar risico op illegaal verblijf en andere mogelijke risico's nemen nu eenmaal tijd in beslag.

Patrickvo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 okt 2019 18:49

Bij mij gaat vooral de werking bij Vreemdelingenzaken die nogal veel mankementen heeft in het toekennen van visums .
Vreemdelingenzaken volgt de normale procedures die zoals overal tijd in beslag nemen.

het al dan niet hebben van voldoende financiele middelen is slechts 1 deel van waar Vreemdelingenzaken naar kijkt, sommige dingen, zoals een analyse naar risico op illegaal verblijf en andere mogelijke risico's nemen nu eenmaal tijd in beslag.
Geachte
Normale procedure kan men dit niet meer noemen 3 maand en 5 dagen en men is nog steeds niet begonnen aan de behandeling van het visum men kan dit volgen bij hen en er staat tot heden niets vermeld en dan is er ook nog dat de Belgische staat niet het recht heeft om iemand zijn paspoort langer dan 3 maanden in handen te hebben. Want die mijn schoonmoeder kan niets meer doen.
En het is al de 5 de keer dat er problemen voor familiebezoek voor doen om een visum te krijgen en steeds zijn deze personen terug gegaan op de datum zoals op hun visum dus men speeld daar poker denk ik en het kost ons steeds veel geld om de aanvraag te doen plus de ziekteverzekering die we ook kwijt zijn de reservatie van het vliegtuigtickt

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 31 okt 2019 20:17

Wat mij stoort is vooral de tijd die ze er over doen dat is buitenproportioneel 3 maanden en nog geen antwoordt of zicht dat het dossier in behandeling is.de datums voor de reis zijn bijna verstrekken en de laatste week komen ze met een antwoordt zoals vorige keer.
Blijkbaar standaardgedrag daar

Sturen zo laat mogelijk nog opmerkingen, extra vragen om documenten, ... dat u dat niet meer op tijd geregeld krijgt.
Oh .. spijtig toch

Als het om vakantie gaat : ga naar ginder ...

Patrickvo
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 okt 2019 21:13

Wat mij stoort is vooral de tijd die ze er over doen dat is buitenproportioneel 3 maanden en nog geen antwoordt of zicht dat het dossier in behandeling is.de datums voor de reis zijn bijna verstrekken en de laatste week komen ze met een antwoordt zoals vorige keer.
Blijkbaar standaardgedrag daar

Sturen zo laat mogelijk nog opmerkingen, extra vragen om documenten, ... dat u dat niet meer op tijd geregeld krijgt.
Oh .. spijtig toch

Als het om vakantie gaat : ga naar ginder ...
Het is gemakkelijk gezegd maar met 4 kinderen naar ginder gaan is ook niet de oplossing want dat kost een fortuin.
Als mijn schoonmoeder of schoonvader komt kost mij dat maar 1500€ als wij moeten gaan 8500€ plus nog een huis huren en auto dus niet betaalbaar.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”