Man op tijd bij bevalling

HisQueen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Re: Man op tijd bij bevalling

#16 , 28 okt 2019 11:32

Sorry voor mijn onduidelijke verhaal.

Ik ben afgelopen maart verhuisd naar Marokko, naar mijn man. Ik heb mij toen helemaal uitgeschreven uit Nederland.
De bedoeling was om hier te blijven.

Het valt mij tegen en mijn man kreeg de kans om via zijn werk te worden overgeplaatst naar Brussel.

Hij heeft meteen ja gezegd. Maar nu blijkt dat dit over 4 maanden in gang wordt gezet.

Omdat ik in december ga bevallen, leek het me handiger om nu te gaan verhuizen in plaats van met een baby.

Ik ga binnen 2 weken. Mijn man komt dan later. Ik wil gewoon dat hij bij de bevalling is.
Zou het kunnen qua tijd?

Ik ben nu verzekerd in Marokko. Maar wanneer ik verhuis gaat dat natuurlijk via België.
Spaargeld is er genoeg dus uitkering hoeft niet. Wanneer hij komt werkt hij meteen.

Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 okt 2019 11:47

Ik vrees dat België u niet zal inschrijven. Ik vrees dan ook dat bevallen in Marokko de enige optie zal zijn. Uw man zal bij overplaatsing naar Brussel aan de nodige verblijfsvoorwaarden moeten voldoen om in België ingeschreven te worden. Welke nationaliteit heeft uw echtgenoot? U kan dan ook best contact opnemen met de Belgische ambassade om na te gaan wat de mogelijkheden van uw echtgenoot en uw eigen mogelijkheden zijn.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 28 okt 2019 11:50

Nederland - België route voor gezinsvereniging.... ????
Kind in BE geboren uit een NL onderdaan die in BE woont...
Voor mij wat oranje lichtjes...
Best antwoorden op bovenstaande vragen anders idd via Marokkaanse ambassade.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 okt 2019 13:35

Denk best ook na over de verzekering. Bevallen is niet goedkoop, zeker niet in een ziekenhuis, als je het allemaal zelf moet betalen. Denk richting meerdere duizenden euro. En dan mag er medisch gezien nog niets fout gaan, want dan gaan de facturen nog pijlsneller de hoogte in.

HisQueen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#20 , 28 okt 2019 14:06

Ik kom verhuizen naar België. Dus ik kan dan toch worden ingeschreven en verzekerd en alles als ieder ander?

Of zie ik nu iets helemaal verkeerd?

Meeboo
Berichten: 1488

#21 , 28 okt 2019 14:11

uiteindelijk is het uw plan om uw man hier ook te laten inschrijven of zal hij hier verblijven met een werkvisum?

HisQueen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#22 , 28 okt 2019 14:13

Hij komt met een werkvisum

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#23 , 28 okt 2019 16:56

U dient te bewijzen dat u ziekenfondsverzekerd bent, vooraleer u kan ingeschreven worden in België en niet nadat u bent ingeschreven. Nu geeft u de indruk dat u louter naar België verhuist om te genieten van de Belgische sociale zekerheid en dat kan zeker niet de bedoeling zijn. Dus best uw echtgenoot vervoegen als hij sociaal verzekerd is in en ten laste van België. Kan kan dan ziekenfondsverzekerd worden als persoon ten laste bij uw man. Hetzelfde geldt voor uw ongeboren kind en later. U dient dan uiteraard wel deel uit te maken van hetzelfde gezin.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#24 , 28 okt 2019 17:39

De topic begint stilaan te ruiken om te profiteren van de Belgische melk en honing.
Is niet meer juridisch maar omzeilen van ...

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#25 , 28 okt 2019 19:38

De topic begint stilaan te ruiken om te profiteren van de Belgische melk en honing.
Is niet meer juridisch maar omzeilen van ...
inderdaad, zit luchtje aan . . .

komt er nog bij dat zij uitgeschreven is uit een Europees land en buiten de schengen etc valt

haar man zal mogelijks wel aan een werkvergunning geraken, maar dat zal niet direct recht geven op enige vorm van gezinsherreniging

HisQueen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#26 , 28 okt 2019 20:35

Jammer dat jullie denken dat het niet klopt.
Ik kan ten alle tijden gewoon terug naar Nederland maar oke.
Bedankt in ieder geval voor de antwoorden

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#27 , 28 okt 2019 20:52

Jammer dat jullie denken dat het niet klopt.
Ik kan ten alle tijden gewoon terug naar Nederland maar oke.
Bedankt in ieder geval voor de antwoorden
u heeft zich uitgeschreven uit nederland en heeft zo bepaalde rechten opgegeven

u terug inschrijven zal niet zo eenvoudig zijn en kan enige tijd duren als men het al aanvaard

het louter terug inschrijven om dan in belgie te kunnen bevallen zal zo goed als onmogelijk zijn, zeker als u man louter een werkvergunning heeft


het verhaal was anders geweest als u gewoon had verhuist naar turkije en na X aantal maanden terug naar nederland zou verhuizen . . .

Terug naar “Europees / Internationaal recht”