Terug naar Belgie

Tempo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terug naar Belgie

#1 , 17 jul 2019 19:29

Hallo,

ik woon reeds 15 jaar in Zweden en heb er een eigen bedrijf. In de herfst van 2019 plan ik terug naar Belgie te verhuizen, maar behoudt mijn bedrijf nog even tot er een koper is gevonden en run dit administratief verder vanuit Belgie met behoud van loon.
Ik registreer mijn domicilie dan wel weer in Belgie, en zoek intussen ook werk. Hoe hanteer ik de inkomsten uit Zweden ? Ik betaal reeds belasting in Zweden, moet ik dit dan nog eens aangeven in Belgie ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ikkimausi
Berichten: 29
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jul 2019 20:43

Succes! Helaas hier iets soortgelijks voorgehad. Partner werkte van thuis voor een Duitse firma, alle 2 weken was hij in Duitsland voor 3 dagen ter plaatse.
Doordat je vanuit België werkt, ook al is het voor een buitenlands bedrijf, moet je hier je inkomsten ook aangeven. Daarnaast moet je hier ook sociale bijdragen betalen. Enkel de dagen dat je in Zweden bent, moet je daarvoor in Zweden deze aangeven en daar belastingen/sociale zekerheid betalen.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”